Air China ekonomiklass, hur är servicenivån?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Steve, 27 Juni 2016.

1. Steve

Steve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur står sig Air China avseende servicenivån i ekonomiklass i jämförelse med andra bolag inom Star Alliance? Tänker då i första hand på rutt från Arlanda till Bangkok.

2. De är verken bra eller dålig när det gäller servicen i Economy class.
    De har också ganska begränsat dryckutbud i Economy class jämfört med andra flygbolag.

Air China Economy class: Tokyo Haneda-Beijing | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
    Air China Economy class: Beijing – Weihai | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Observera att man inte får använda mobiler ombord även om det är i Flight mode på kinesiska flygbolagets flygningar.
    Har du tänkt att pilla på mobilen ombord, välj något annat bolag. :)

EDIT: lägger till bilden av skylten om att stänga av mobilen ombord
    Air China Economy class PEK-HKG_30.JPG

Last edited: 28 Juni 2016
    Ebg och Steve gillar detta.
  3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undvik det röda vinet de serverar i ekonomi (Great wall). I övrigt en OK ekonomiprodukt.

Steve gillar detta.
  4. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får inte inte lika med att de inte gör det, det brukar ringa konstant under start och landning.... :)
    men det gäller kanske bara kineser, som beskedlig svensk råkar man säker illa ut...

Precis, man ska akta sig för rödviner som annonseras som "Dry red wine"

Förutom lätt kaos ombord och tveksam kinesiskt käk så är det rätt ok,

Steve gillar detta.
  5. Steve

Steve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok mobiler kan vi vara utan men hur är det med Ipad?

6. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blev tillsagd att lägga ifrån mig mobilen men samtidigt påpekades det att ipad gick bra.

Steve gillar detta.
  7. Ja, även jag blev tillsagd när jag pillade på mobilen. Att använda Android surfplatta var inga problem.

Steve gillar detta.
  8. Att pilla med mobiler var absolut inga problem för mig när jag flög med Air China PEK-KWL tidigare i Maj.

Steve gillar detta.
  9. Det är fritt att testa var gränsen går men det kan leda till allvarliga konsekvenser.
    Tech in Asia - Connecting Asia's startup ecosystem
    Talking On The Phone During Flight Lands Chinese Woman in Jail | The Nanfang

Men förbättring är kanske på väg.
    China expected to end ban on use of mobile phones in-flight by 2016 - Runway GirlRunway Girl

Steve gillar detta.
  10. Låter ju inte roligt att bli omhändertagen om polis, men de personerna i de övre artiklarna får ju skylla sig själva. Har man blivit uppmanad av CC att sluta använda sin telefon så får man helt enkelt lyda. Som du själv skrev innan, "det är fritt att testa var gränsen går" men det är kanske inte nödvändigt.

Jag skulle såklart personligen lägga ned telefonen om jag blev tillsagd :)

Steve gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!