Air China Business Class Airbus A330 (version 2) : Beijing-Seoul

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Dr. Miles, 23 November 2012.

  1. Jag åkte med Air Chinas Airbus A330 med nya Business class stol (version 2) mellan Beijing och Seoul i den här veckan.
    Det är samma stoltyp som används på Airbus A330 som trafikerar mellan Stockholm och Beijing.

    Kabinbilder:
    Air China Business Class A330_2_02.jpg Air China Business Class A330_2_01.jpg

    Stolen:
    Fyra fönsterplats. Imponerande stollängd.
    Air China Business Class A330_2_03.jpg Air China Business Class A330_2_04.jpg

    Stolarna var ganska slitna trots att denna stoltypen kom förra året.
    Air China Business Class A330_2_05.jpg

    Sängläge:
    Air China Business Class A330_2_07.jpg

    Jag kunde inte nå till ottoman när jag satte i sittläge.
    Air China Business Class A330_2_06.jpg

    Skärmar:
    Skärmen var stor(15-17 tum?) men den hade inte bra skärpa.
    Utbud av filmer är ungefär samma nivå som Lufthansa eller THAI, men inte samma nivå som Cathay Pacific eller Singapore Airlines.
    Air China Business Class A330_2_08.jpg Air China Business Class A330_2_09.jpg

    Konsolen av IFE samt stol:
    Stolen är utrustad med eluttag med vanlig US, EU, UK plug. Det fanns även RJ-45 uttag men det fanns ingen nätverkssignal.
    Respons av kontrollen var tyvärr dålig.
    Air China Business Class A330_2_13.jpg Air China Business Class A330_2_12.jpg
    Air China Business Class A330_2_11.jpg Air China Business Class A330_2_10.jpg
     
    Gus, Thomasn, Anfield och 2 andra gillar detta.
  2. Stolen var både bekväm att sitta i och att sova i. Jag skulle tro att det inte blir något problem att gå över stolgrannens ben även om man sitter vid fönstersida.
    Däremot är Air China dålig att underhålla sina stolar. Stolarna var slitna och skyddsmaterial runt ottomanen hade lossnat och de hade inte ens försökt att reparera.

    Servicen var uppmärksam och proffsig under flygning. Även frukosten smakade gott.
    Air China Business Class A330_2_16.jpg Air China Business Class A330_2_15.jpg

    Jag valde västerländska frukosten då kinesiskt alternativ var inte speciellt tilltalande.
    Air China Business Class A330_2_14.jpg

    En av flygvärdinnorna var från samma universitet i Kina som jag studerade, fast hon pluggade där 12 år senare än mig.

    Nackdelar med Air China är
    • Kabinpersonal pratar generellt dålig engelska. (vilket är inte något problem för mig, men ändå)
    • Kabinpersonal blockerade inte Economy class passagerare vid avstigning så att kön bildades i Business class kabin innan flygplatspersonal hade dockat bryggan till flygplanet. Det var oerhört irriterande.
     
    Gus, Thomasn, Gnopps och 3 andra gillar detta.
  3. David

    David Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Åkte i denna konfig mellan SYD och PEK. Riktigt gott om plats, nästan så att även jag som är 2m lång inte nådde till ottomanen i sittläge. :)
     
    Gus och jerixon gillar detta.
  4. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Någon som prövat CA 907 mellan PEK och GRU via MAD? En riktig mördarflygning eftersom stoppet bara är på 2 timmar. Är det dessa stolar som är aktuella? Ska vara en A332.
     
    Last edited: 27 Juli 2014
    Gus gillar detta.
  5. Jag har inte provat själv men jag tror att de här full-flat Business class stolarna som används på Airbus A330 till Beijing-Madrid-Sao Paulo och inte gamla Business class med lie-flat stol.

    Air Chinas gamla Business class med lie-flat stol på Airbus A330:
    Air China Business Class, PEK-ARN, 01.jpg
    Air China Business Class, PEK-ARN, 03.jpg

    Airbus A330 med gamla Business class används främst inom Kina och inom Asien.
     
    1 person likes this.
  6. WTP

    WTP Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Flyger snart SIN-PEK med Air Chinas A330 och undrar finns det forfarande gamla business class kvar och är det full-flat stolar nuförtiden? Det är en red eye flight och vi vill sova. Jag kanske kan byta till SQ 777-300 men om jag har förstått rätt där är inte full-flat stolar eller?
     
    Last edited: 26 Maj 2017
    Gus gillar detta.
  7. ACervin

    ACervin Medlem

    Ort:
    Brisbane
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror att SQ 777 har full flat till skillnad från A330. Definitivt mellan Singapore och Brisbane så har vi kunnat ligga ner nu när SQ bytt några avgångar från A330 till 777, visserligen lite sliten med dåliga bildskärmar, men skönt att inte behöva spjärna emot när man försöker sova, vilket var extra besvärligt på SQ lite hala skinnstolar.
     
  8. Jag vet att det finns fortfarande gamla Business class stolar (som är angled lie-flat) på vissa av deras Airbus A330.

    [​IMG]


    Jag TROR att det ska vara nya Business class stolar på Air Chinas A330 som flyger mellan Singapore-Beijing.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    WTP gillar detta.
  9. Vad jag vet, Singapore Airlines Business class på Boeing 777-300 (ej ER) är regional Business class stolar vilka de också har på deras Airbus A330.

    [​IMG]


    Business class kabin på Singapore Airlines Boeing 777-300 (ej ER) har 2-2-2 konfig.

    Screenshot20170527 01 SQ.png
     
    WTP gillar detta.
  10. WTP

    WTP Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tack @Dr. Miles
    Om jag har förstått dig rätt - det är större chans att få full-flat på CA970 än på SQ800?
    Vilken ska jag välja?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×