Air China öppnar Beijing-Johannesburg, Beijing-Addis Ababa och Chengdu-Paris

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Dr. Miles, 19 Augusti 2015.

  1. Air China expanderar sitt nätverk. Under den här vinter kommer de att öppna tre nya interkontinentala linjer.
    Beijing-Johannesburg, Beijing-Addis Ababa och Chengdu-Paris CDG.


    Fr o m 2015-OCT-29 öppnar Air China Beijing-Johannesburg tre gånger i
    veckan med Boeing 777-300ER som har First class kabin.

    Tidtabell:

    1.3.5..
    CA867
    Beijing 23:15 - Johannesburg 07:35+1 77W

    .2.4.6.
    CA868
    Johannesburg 11:50 - Beijing 07:30+1 77W
    Källa: Air China to Commence Beijing-Johannesburg Nonstop Service -- BEIJING, Aug. 10, 2015 /PRNewswire/ --



    Fr o m 2015-NOV-02 öppnar Air China Beijing-Addis Ababa tre gånger i veckan med Airbus A330 (ingen First class kabin).

    Tidtabell:

    1..4.6.
    CA869
    Beijing 00:40 – Addis Ababa 07:20 33

    1..4.6.
    CA870
    Addis Ababa 14:30 – Beijing 05:10+1 330
    Air China Revises Addis Ababa Launch to early-Nov 2015 | Airline Route



    Fr o m 2016-JAN-28 öppnar Air China Chengdu-Paris CDG tre gånger i veckan med Airbus A330 (ingen First class kabin).

    Tidtabell:

    1..4.6.
    CA457
    Chengdu 01:30 – Paris CDG 06:20 330

    1..4.6.
    CA458
    Paris CDG 12:15 – Chengdu 06:00+1 330
    Källa: Air China to Start Chengdu – Paris CDG Service from late-Jan 2016 | Airline Route


    Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


    Air China First class på Boeing 777-300ER:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Air China Business class på Boeing 777-300ER:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Air China Business class på Airbus A330:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Ni som planerar att åka till Thailand i vintern med poäng, kan detta vara en god nyhet.

    Air China utökar antalet avgångar på Beijing-Bangkok från dagens 2 dagliga flygningar till 4 dagliga flygningar fr o m vintertidtabell 2015/2016.
    Tre av de fyra flygningarna kommer att flygas med Boeing 777-200 som har renoverad Business class kabin. En avgång flygs med Boeing 737-800, vilkets Business class är sisådär.


    Tidtabell:

    Beijing->Bangkok:

    1234567
    CA809
    Beijing 00:10 – Bangkok 04:30 772
    .2345..
    CA757
    Beijing 08:05 – Bangkok 12:30 738
    1....67
    CA757
    Beijing 08:50 – Bangkok 13:15 738
    1234567
    CA959
    Beijing 13:40 – Bangkok 18:05 772
    1234567
    CA979
    Beijing 19:45 – Bangkok 23:45 772

    Bangkok->Beijing:

    1234567
    CA980
    Bangkok 01:05 – Beijing 06:30 772
    1234567
    CA810
    Bangkok 05:50 – Beijing 11:30 772
    .2345..
    CA758
    Bangkok 13:40 – Beijing 19:20 738
    1....67
    CA758
    Bangkok 14:20 – Beijing 20:00 738
    1234567
    CA960
    Bangkok 19:15 – Beijing 00:45+1 772


    Källa: Air China W15 International Operation Changes as of 10JUL15 | Airline Route
     
  3. Fredrik

    Fredrik Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant att de försöker med Johannesburg vilket South African misslyckades kapitalt med.
     
  4. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Bra lång rutt, Beijing-Johannesburg.
     
  5. chazzie

    chazzie Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte samma, en rätt stygg flygning!
     
  6. Det är säkert pga/tack vare kinesiska regeringens ny strategi, 一帯一路 (One Belt, One Road).
    De vill bygga olika transportinfrastruktur som leder till Kina. Som Rom en gång har varit.
     
    m10 gillar detta.
  7. Det går att boka First class award på Beijing - Johannesburg med Air China.
    Bilderna på deras First class finns i första inlägget.

    Screenshot20160104_02.png
     
    Last edited: 4 Januari 2016
  8. Impendill

    Impendill Medlem

    Kan man åka via Peking till Johannesburg från Europeisk destination med Eurobonus?

    Vad säger biljettreglerna om en sådan routing?
    Såg även att du kommenterar ditt inlägg om Air Canadas nya rutt till Brisbane om huruvida man kan Routa den vägen från Europa. Finns det textat hur man får göra eller får man ringa och fråga supporten?
     
  9. Både Europa-Fjärran Östern award och Europa-Södra Afrika award kostar 140.000 poäng i Business class, 190.000 poäng i First class, så poängmässigt ska det inte vara något problem. (Man får inte flyga via en dyrare zon)

    SAS points charts - SAS

    Däremot är jag tveksam om SAS agenter godkänner en sådan routing (Europa-Beijing-Johannesburg) som en Europa-Södra Afrika award.

    Publicerade reglerna säger ingenting om routing förutom att man inte får att flyga via en dyrare zon men det finns många icke publicerade regler.

    Enklaste sättet är att du ringer till SAS och kolla om det går att boka en sådan resa.
    För mig känns det som slöseri av tid därför har jag slutat att försöka överoptimera bonusresa routing med SAS EuroBonus poäng.
     
    jerixon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×