Air Canada Aeroplan kommer att ändra zonindelning och award chart kraftigt (fr o m 2015-DEC-15)

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Dr. Miles, 28 September 2015.

1. Jag har fått ett e-mail från Air Canada Aeroplan nyligen om förändring av deras program.
    Efter en snabb titt kan jag säga att det är mest försämring förutom de inför one way award även utanför Nordamerika.
    (One way Star Alliance award har varit möjlig endast till/från Nordamerika hittills.)

Några exempel:
    • Resa inom Europa 1 i Business class går upp från 30.000 miles T/R till 45.000 miles T/R.
    • Tidigare sweet spot, resa inom Asia 1 (där både Japan, Singapore, Thailand och Vietnam är i samma zon) kommer att ändras från 30.000 miles T/R i Business class till 80.000 miles T/R.

Mer om förändring av award chart och zonindelning, kan ni läsa här.
    Aeroplan Loyalty Program | Earn and Redeem Aeroplan Miles

2. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En kompis ringde mig om detta och erbjöd sig att betala en F åt mig med sina Aeroplan-miles innan det blir dyrare att redeema, EU-North America eller EU-Asia. :D
    Jobbiga förändringar för de som använder programmet som sitt primära bonusprogram...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!