Senaste nytt

Air Cairo atter til København

pep

Medlem
Ruten lukkede i 2015 men genåbnes nu fra Sharm El Sheikh hver tirsdag afgang 12.45 - lander i CPH kl. 18.00. Tilbage kl. 19 med ankomst i Sharm el Sheikh kl. 23.59. De bruger en A320, hvoraf de har 7 maskiner (og ikke andre).datterselskab af Egypt Air og National Bank of Egypt. Ingen alliancer udover (måske?) Egypt Air
set på Genåbner Egypten-rute - CHECK-IN.dk
Air Cairo

Lavede en prøvebookning 1-22 august for 440 USD. De har vist ikke business class. Er de tørre? Nogen som har erfaringer?
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Optimistiskt med 1h turnaround på en charterdestination. Brukar det inte ta en stund att de-plane och boarda en sån?
 
Intressant med detta bolag. "Air Cairo" för mig är ett bolag som även kallas "Cairo Aviation" och som startades via Kato Aromatic och satte in Tu-204-120 via Sirocco Aerospace International i chartertrafiken. Det bolaget har nu även beställt MC-21-300.

Är det detta "Air Cairo/Cairo Aviation" vi talar om i denna tråd eller något annat bolag? Just dotterbolag till Egypt Air låter lite nytt för mig nämligen. Det jag vet är att det ursprungliga "Air Cairo" flög charter och frakt med Tu-204-120 och Tu-204-120C och att de även leasat några av dessa till bl.a. Mahan Air i Iran.
 
Toppen