Senaste nytt

Air Berlin Topbonus - sammanfattad översikt

Fick ett brev hem om massa förändringar i Topbonus från 12 juli. Bla om intjäning och bagageregler. För er som använder programmet aktivt kan det vara bra att kolla upp det närmare. Jag kör inte med det längre efter att ha uppnått BAEC Silver
 
771e71c3e34e0bcf38c4c904b99bcc03.jpg

Korthuset faller...har inte krediterat nånting till Topbonus efter matchningen men får ändå soft landing till Silver som jag inte har nytta av alls. Låg i brevlådan idag. Har ju lyckats få ihop ett BAEC Silver istället, vilket ju motsvarar ett Gold.
 
Jag har 14700 Air Berlin-miles. Har någon tips på vad man kan använda dessa till nu när Air Berlin har gått i konkurs? Länken till deras shop verkar trasig (stängd?).
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag hade ungefär så mycket för någon månad sedan, betalade ett Niki-flyg Kos-Berlin med 10k poäng och ca 20 euro i avgifter (köppris var ca 250 euro), det tyckte jag var helt ok valuta för poängen.
Prova då och då, det är väl inte så du har så mycket val ändå - och Niki till/från Sydeuropa nu i höst är nog fortfarande ett rätt bra och säkert award-mål för den poängsumman.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag har 14700 Air Berlin-miles. Har någon tips på vad man kan använda dessa till nu när Air Berlin har gått i konkurs? Länken till deras shop verkar trasig (stängd?).

topbonus och premieflygbokningen verkar funka nu, den var nog överbelastad igår ;)
Fast man ska väl inte sitta och trycka länge på poängen direkt, bränn dem på vad du hittar..har svårt att tänka mig att det väntar någon mer poängrea.
 

Ping

Medlem
Känns lite osäkert o resa med airberlin nu. Antingen fastnar man i något land, blir försenad många timmar, inställt flyg. Svårt o klaga på ett bolag som begärt konkurs. Tar dom ens emot nya bokningar? Kanske ska ta en all in chansning på mitt tillgodo o poäng
 
Toppen