Senaste nytt

Air Berlin inför Business Class inom Europa

Homer

Medlem
Kudos visst, men inget val av bolag för mig eller flera andra i många fall. Om vi kan skippa ruslanaflyg och nyblivendiktatur flyg så är det inte mycket kvar. Vad jag vill se är västerländska bolag i riktig business seating. Förstår väl att dagens affärsresande inte tillåter detta och att marknaden antagligen inte längre finns eftersom 3+3 business seating så länge redan accepterats. Men önska kan man


Trenden är dock minskat benutrymme och slimmade säten.
 

Bryant

Medlem
Jag flyger PMI-DUS-ARN i slutet av månaden. PMI-DUS flygs av en A332 (Airbus A330-200) med C-klass kabin.

Som topbonus gold har jag valt XL säten men är lite sugen på att testa C-klass sätena. Det kommer jag nog inte få göra på denna flight då de har en bussiness class fare inlagd i expertflyer. Detta borde innebära att de börjat sälja business class redan? Iofs endast på denna flygning, de med mindre flygplanstyper har inte någon C-klass fare.
 

Jay

Medlem
Jag flyger PMI-DUS-ARN i slutet av månaden. PMI-DUS flygs av en A332 (Airbus A330-200) med C-klass kabin.

Som topbonus gold har jag valt XL säten men är lite sugen på att testa C-klass sätena. Det kommer jag nog inte få göra på denna flight då de har en bussiness class fare inlagd i expertflyer. Detta borde innebära att de börjat sälja business class redan? Iofs endast på denna flygning, de med mindre flygplanstyper har inte någon C-klass fare.

PMI är det enda undantaget intra-Europa och har sedan ett bra tag haft C-klass. :) Kul med wide-body på den sträckan iaf!
 

Homer

Medlem
De har haft ett antal A332 med all eco inredning, 290 säten Fleet overview - airberlin.com som använts
från Tyskland till Mallorca, Kanarieöarna och diverse charterrutter.
Dessa skulle väl byggas om till long-haul under 2016 har jag för mig, om det bara är en tillfällighet att de fortfarande
används inom Europa har jag ingen aning om, de kanske inte finns behov för dem innan de öppnat nya rutterna?
 

Bryant

Medlem
De har haft ett antal A332 med all eco inredning, 290 säten Fleet overview - airberlin.com som använts
från Tyskland till Mallorca, Kanarieöarna och diverse charterrutter.
Dessa skulle väl byggas om till long-haul under 2016 har jag för mig, om det bara är en tillfällighet att de fortfarande
används inom Europa har jag ingen aning om, de kanske inte finns behov för dem innan de öppnat nya rutterna?

När vi åker har AB 3 avgångar PMI-DUS inom 1,5h (A320, A330 och A321).

OT: mellan 0910 och 1440 går det 10 flyg mellan PMI-DUS så de kanske behöver 330:n på vissa avgångar?
 
Toppen