Air Berlin har 30 000 obesvarade klagomål

Diskussion i 'Oneworld' startad av Traveller, 27 Augusti 2013.

  1. Traveller

    Traveller Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det här är ju helt fantastiskt! Hur kan ett bolag ha hela 30.000 obesvarade klagomål. Det är ju samma sak som att fullkomligt strunta i sina kunder, respektlös. När man läser den artikeln om alla klagomål, allt förlorat baggage osv blir man ju mörkrädd. Det verkar som Air Berlin är ett bolag man skall undvika. Själv har jag bara hyrt en av deras 737:eek:r för några år sedan vilket fungerade hyggligt bra förutom 2 timmars försening.

    Flygbolaget har 30 000 obesvarade klagomål | Resor | SvD
     
  2. Kricka

    Kricka Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Känns som om det inte är värt besväret att skriva till AB angående min väska
    som skadades för någon vecka sedan..
     
  3. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Vore skoj att höra deras strategi för att ta hand om dem :)
     
  4. johansch

    johansch Medlem

    Skriv nu och begär kompensation för fördröjningen när de kommer ikapp? Jag tror AB har högre ambitioner än Ryan Air.
     
  5. Hall

    Hall Medlem

    Ort:
    ARN; BMA
    Land:
    Sverige Sverige
    Har själv mycket dålig erfarenheter av det bolaget.. ofta sena och mycket bagagestrul de få gånger jag checkat in något med dem.
     
  6. David

    David Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Deras "goldservice"-email funkar bra. Svar på bara några timmar i diverse frågor som status match, saknade poäng etc.

    Bagageförseningen jag råkade ut för tyckte jag dock inte de skötte så bra, men har å andra sidan inte så många andra att jämföra med - Menzies Landvetter hanterade inte leveransen av bagaget jag tappade i en kort transfer på CPH speciellt mycket snabbare.
     
  7. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Och ett av alla dessa utestående klagomål är mitt. De enda svar jag fått är ett automatgenererat svar efter 5 dagar att pga stora volymer kommer det att ta lite tid innan jag får svar.

    Nu har det snart gått två månader...
     
  8. stewigriffin

    stewigriffin Medlem

    Ort:
    NYC
    Jag kan tänka mig att AB är inte det enda bolaget inom OW att agera så: har haft min andra värsta upplevelse med S7 Airlines nyligen. Det finns ingenstans att klaga på i deras huvudhubb. Och maten? Lyckligtvis var det bara ett av barnen som hade smakat på maten, han lider fortfarande av det. :(
     
  9. cmj

    cmj Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
  10. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 5 September 2013

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×