Air Berlin flög A330 från Arlanda nyss.

Diskussion i 'Oneworld' startad av Brandten, 8 Maj 2016.

  1. Brandten

    Brandten Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Mycket pax eller någon "testflygning" ala Swizz B777 på Frankfurt för en stund sedan?

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Cristoffer Cedergren och Abbs gillar detta.
  2. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Tror att det är mycket folk, har hänt förut att de har haft en A-330 på Arlanda.
    Hade en kollega som fick en EU261-2004 för att flyget var försenat de åkte en 100% beläggning A-330 från Berlin till Arlanda
     
    Brandten gillar detta.
  3. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Oj det var tidigt. Nej, tror mer på att storhelg är slut.
     
    011430121 gillar detta.
  4. Du anar inte hur stort det är! Folk är här i två veckor innan!
     
    Adam Nordén och Agö gillar detta.
  5. ARNBER

    ARNBER Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Att Air Berlin som är ett bolaget som egentligen att nära bankrott kan sätta in en A330 visar hur dålig SAS (och Norwegian) är på denna linjen. SAS har till och med tagit bort kvällsflyget många veckor under året (till exempel måndager i höst). Ca 12.000 svenskar bor i Berlin och ca 3000 tyskar bor i Stockholm och båda städer anses som mycket attraktiva destinationer bland svenskar och tyskar turister. Även om många tyskar som resa till Stockholm inte bor i Berlin så tror jag dock att dom flesta svenskar åka till Berlin. Marknaden finns alltså, framförallt från Sverige. Jag hoppas verkligen att SAS skärpar sig i framtiden, jag att trött på att åka (eller bokar familjen) via Köpenhamn.
     
  6. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Enig. Dock finns det väl knappt någon business att tala om eller i kombination med kraftig överkapacitet? De plan som finns ska väl användas på lönsamma linjer.

    Lufthansa lade ju ned linjen efter 1,5 år.

    Lufthansa lägger ner linjen Stockholm-Berlin - BusinessClass.se
     
  7. crown

    crown Medlem

    Ja visst är det lustigt! Förra året flög SAS två gånger i veckan mellan Göteborg-Berlin. Jag åkte ett par gånger och de var rätt dålig beläggning även om det kändes bättre mot slutet. Hur som helst så lade SAS ner linjen. Air Berlins svar på det var att börja flyga 4 ggr per dag vissa dagar och annars 3 ggr dagligen.

    Sedan har vi ju även SAS Londonäventyr i Gbg. SAS lade ner sin linje pga att det var överetablerat. Svaret, Norwegian, British airways och Ryanair utökade med varsin extra daglig avgång.

    Sorry för ev. offtopic!
     
  8. ARNBER

    ARNBER Medlem

    Land:
    Sverige Sverige

    Håller med dig att konkurrens och lönsamhet är i obalans på denna linjen. Dock tror att SAS kan ta upp kampen om frekventa resenärer (tjänsteresor men också "ethnic traffic") mot Air Berlin när den nya flygplatsen öppnas. SAS har bättre verksamhet och produkt men har varit alldeles för blyg i sin marknadsföring i Tyskland (antagligen för att man inte ville utmana Lufthansa).
     
  9. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Det har du garanterat rätt i när det gäller Arlanda. Från Kastrup har man ju en luftbro till långlinjeavgångarna. Borde kanske komma även från Stockholm nu när man expanderat/r på långlinjefronten.
     
    ARNBER gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×