Agoda - Skojarsite

Diskussion i 'Hotell' startad av Valley, 21 Februari 2013.

1. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jagade runt efter pris för Hotel Bayerpost, Munchen och hamnade bl a på agoda.com
    Där anser man att standardpriset för deras Luxury Room är USD 949 per natt men att man nu kan boka det för USD 413.

Seriöst, när man kan boka direkt med hotellet deras Opera Suite för genomsnittspriset USD 934 per natt.
    Samma sak på en annan sida - som dessutom skröt med upp till 70% rabatt på hotellrum som bokades via dem.

Tillhör (tillhörde) inte Agoda de som man borde kunna lita på ? Och finns fler skojarsiter man skall vara försiktig med ?

2. FlyingErik

FlyingErik Medlem

Har använt Agoda vid något tillfälle, helt utan anmärkning.
    Men riktigt tråkigt att man inte kan lita på prissättningen.

3. Liten kommentar i saken.
    Har en vän som äger ett hotell i kambodja. Normalpriser på rum ligger på ca 30$ enligt Agoda men det går inte att hyra ett rum dyrare än 18$ på plats. Agoda erbjuder ofta rum till priset 18$ som ett erbjudande på just detta hotellet. Så, Agodas priser kan vara bättre än hemsidans men håll ögonen öppna.. Det finns ingen fri lunch...

4. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De har väl också den egenheten att de inte presenterar hela priset (inklusive skatt och avgifter) förrän man redan uppgivit sitt kreditkortsnummer? Sånt tycker jag är skojeri i alla fall!

2 personer gillar detta.
  5. Håller med Kristofer, testade Agoda en gång för att jag hört att de hade bra priser, vips blev priset ett annat just vid betalningsmomentet.
    Vill de inte visa hela priset från början ska jag inte besvära dem med min närvaro som kund.

Tacka vet jag booking.com (ett generellt tips i sammanhanget är ju att välja ut ett par hotell som verkar vara bra deals på sådana här bokningssidor, sedan går man vidare till själva hotellsidorna som oftast erbjuder samma rum ännu billigare).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!