Agoda luras med hotellpriser och har ingen service alls?

Diskussion i 'Hotell' startad av Martin Björnström, 27 Mars 2012.

1. Jag behöver ett hotellrum i London i helgen och gjorde en sökning på Agoda som resulterade i följande träff: Wyndham London Chelsea Harbour Hotel för 1514kr per natt. Det kändes som en bra deal så jag klickade på "Boka nu".

Skärmavbild 2012-03-27 kl. 13.32.26.jpg

...då kommer man direkt till bokningssidan med kreditkortsnummer etc. Notera att priset förändrats nere i högra hörnet, i liten text tillkommer plötsligt 368,66kr. Det framgår inte om det är per natt eller totalt. Håller man markören ovanför frågetecknet visas:

Skärmavbild 2012-03-27 kl. 13.32.01.jpg
    Jag testar då att kontakta Agoda. Dom svarar på epost inom 24 timmar eller så kan man ringa dom:

På detta telefonnummer är det i princip omöjligt att nå en fysisk person utan kreditkortsnummer och bokningsnummer. Väljer man att trycka * för att man inte har en bokning redan så hamnar man hos en telefonsvarare!

Jag vet alltså inte totalpriset innan jag ska mata in kreditkortsnumret. Det är inte ok.

Vad säger ni?

2. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har sett samma sak. Jag försökte boka hotell på Maldiverna för ett tag sedan och höll på bli tokig på Agoda. Agodas priser verkade billiga, men eftersom dom i klartext inte informerade om hur mycket bokningen skulle kosta, så valde jag till slut boka via en annan sajt.

3. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag inte missminner mig så är det skatt per/natt
    Hotels.com kör med totalt priset vid visning av hotellet.
    Trevlig resa!

4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Är det tillåtet att visa pris utan skatt i Sverige när man riktar sig till konsumenter?

5. Enligt hotelscombined.com är totalpriset i alla fall 7 035 SEK på Agoda under din visitelse.

6. Jag bokar med Hotels.com. Jag använder koden hotelsFBSEMAR som ger -10%.

7. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
  8. Från Hotels.com:

Skärmavbild 2012-03-27 kl. 14.34.51.jpg

Det är inte min dag idag :D

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där är inte OK. Jag tycker det låter riktigt oseriöst faktiskt.

10. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rabattkoder är kul, men vad Hotels.com inte talar om är att man inte får några bonusnätter i deras poängprogram när man använder en rabattkod.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!