Senaste nytt

Agehalls galna äventyr sommaren 2013

agehall

Medlem
Fast den där ser ju inte ut att vara så mycket större än min slingshot. Jag vill ha en liten (typ slingshot) och en stor som rymmer två hus och 4-5 gluggar, blixt och lite annat. Helst ska den stora även ha plats för laptoppen, vilket min väska har. Ska försöka ta med den på någon träff ska du få se den. Tror du kommer att gilla den.
 

gusten

Medlem
Pallar inte gissa. The world is Agehalls oyster. Skall bli kul att följa. Ganska säker på att arrangemangen håller hög klass dock.

God tur!
 

agehall

Medlem
Jaha, då kan liverapporteringen inledas. Jag har just infunnit mig på SL i ARN T5. Givetvis i BC-hörnan.

Torsdag morgon, Arlanda

Det var totalt kaos ute in incheckningshallen på ARN idag. Jag kom precis efter en busslast turister (aka idioter) som inte fattar hur man ska gå igenom de roterande dörrarna utan bara tränger sig in med väskor i släptåg vilket får till följd att allt stannar. Sedan stannar givetvis puckona direkt när de kommer in i avgångshallen, så då blir det ännu mer kö in. *SUCK*

Väl inne inser jag att hela incheckningsområdet hos SAS är överfyllt med folk - både den manuella incheckningen (alla diskar, inkl business) och självincheckningen. Jag borde ha tagit kort på eländet, men jag får lite panik när det är så mycket folk överallt och jag inte kan gå framåt i den takt som jag själv vill, så jag kom mig inte för med att ta upp kameran.

Som van resenär vet man ju dock att det finns en egen, ensam incheckningsautomat bortanför businessincheckningen. Och som vanligt var den ledig så jag fick ut mitt boardingkort på några sekunder och kunde gå vidare mot säkerhetskontrollen.

Där var det ingen kö alls, vilket nog förklaras av att alla var kvar på incheckningen. Jag kastade av mig mina prylar och tog mig snabbt igenom bara för att springa in i en kompakt och saktgående folkmassa i taxfreebutiken. Varför i H_VETE tvingar Swedavia oss att gå igenom det där härket!? Vill jag handla, kan jag väl få välja att gå in och göra det..? Dessutom resulterar det ju i att jag får gå halvvägs hem innan jag kan vända 180 grader och gå mot rätt håll, dvs loungen.

Nåja, nog med gnäll. Nu ska vi ha skoj.

När man väl svänger in i hissen infinner sig det vanliga lugn man känner när man vet att allt börjar flyta på.

Scandinavian Lounge är halvfull idag, troligen för att SK945 inte börjat boarda än. Men det finns ändå plats i BC-hörnan så jag slår mig ner där och tar upp datorn.

Har grundat med lite frukost (helt alkoholfri!) nu. Det lär bli en lång dag och det är inte hälsosamt att flyga på tom mage. Dessutom vet man ju aldrig när man får mat igen. Det var den vanliga frukostserveringen idag så det blev bara en macka. Ska se om de inte har lite havreflarn också som jag är barnsligt förtjust i.

Jag måste säga att jag har en ovanlig och obehaglig känsla av att jag glömt något hemma. Igårkväll när jag skulle börja packa ihop mina saker drog åskvädret in över Stockholm och jag höll på att avlida av den kvava luften. Det är lite ironiskt att jag jobbat så mycket i Afrika men hatar värme... Jag har dock pass (i plural), kreditkort och dator med mig, så vad kan gå fel..? :)

Mer rapportering stundar från FRA när jag kommer dit runt lunch. Flighten dit är inte med i tävligen, så detta avslöjande påverkar inget.

För den som vill delta i min lilla tävling, kommer jag att lämna en "äkta" ledtråd i BC-gästboken på ARN. Men det gäller att vara snabb för att ha nytta av den.

Nästa del: Torsdag förmiddag, ARN-FRA
 
Last edited:

palmen

Moderator
Det är lite ironiskt att jag jobbat så mycket i Afrika men hatar värme... Jag har dock pass (i plural), kreditkort och dator med mig, så vad kan gå fel..? :)

Vad är det man brukar säga? Pengar, pass och biljetter är det man behöver ha med sig. Var har du biljetten? ;)
 

Glenn E

Medlem
Vad är det man brukar säga? Pengar, pass och biljetter är det man behöver ha med sig. Var har du biljetten? ;)

Pass och ett par kreditkort brukar jag säga.
Biljett kan man alltid köpa med kreditkortet.;)
Fast ska man ha LH first får man en en väldigt hög limit!
 
Toppen