Senaste nytt

Agehalls galna äventyr sommaren 2013

NotRyan

Medlem
@Nilsson: Du hinner hänga på - kom igen nu...

Nilsson är väl FB-fantast? Det skulle ju styrka min tidigare tes (vad gäller återresan dårå enligt Agehalls hint..)...

Samtidigt vet man aldrig om det där snacket om villospår bara är för att sätta griller i huvudet på oss eller vad...?
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Så nu har "Sommarresa" trenden har kommit till medlemmarna också. ;)
Spännande att läsa liverapport. Tummen upp! Thumb up.jpg
 

agehall

Medlem
Nu har nedräkningen börjat. Hemma efter jobbet och ska börja packa ihop prylarna som ska med snart. Det som krånglar till det är att jag vill få med (den stora) kameran denna gång. Den är inte riktigt en standard del av handbagaget.

Gissningarna i tråden börjar även arta sig lite. Det finns några rätta svar faktiskt och jag kommer nog att börja dela ut poäng imorgon eftermiddag. Jag funderar dock på om man måste göra om poängsystemet lite och köra med ett som mer liknar På Spåret; typ Xp för första rätta svaret och sedan lite mindre för varje rätt svar därefter tills jag avslöjar vad som är rätt. Annars finns det en risk att vi står här med lika många personer med ett rätt som det finns frågor. Jag ska sova på saken och uppdaterar inlägg #2 om det sker förändringar.
 

Jonas C

Medlem
Inte funderat på att skaffa en kameraryggsäck som du kan ta med som handbagage? Såvida du inte har en sån redan.
 

Agö

Medlem
Nu har nedräkningen börjat. Hemma efter jobbet och ska börja packa ihop prylarna som ska med snart. Det som krånglar till det är att jag vill få med (den stora) kameran denna gång. Den är inte riktigt en standard del av handbagaget.

Yes! Behövs givetvis för att fotografera the Big Five på savannen!
 

agehall

Medlem
Inte funderat på att skaffa en kameraryggsäck som du kan ta med som handbagage? Såvida du inte har en sån redan.

Jag har två. :)

Har en stor som, hör och häpna, är gjord av Everest och såldes på Stadium för 600:-. Den är fullt i klass med de som kostar 5x det. Tyvärr slutade Stadium att sälja dem efter ett år, men de är kanon! Jag bävar inför den dag jag måste skaffa en ny, för de är så fruktansvärt dyra. Sedan har jag en lite Lopro Slingshot som jag brukar ha med ibland. Dock blir det trångt med den ifall jag ska ha med ett par extra gluggar.

Lejon, Elefant, Noshörning, Giraff, Zebra?

Bara elefanten kvar då. Resten har jag redan plåtat live.
 

Jonas C

Medlem
Jag har två. :)

Har en stor som, hör och häpna, är gjord av Everest och såldes på Stadium för 600:-. Den är fullt i klass med de som kostar 5x det. Tyvärr slutade Stadium att sälja dem efter ett år, men de är kanon! Jag bävar inför den dag jag måste skaffa en ny, för de är så fruktansvärt dyra. Sedan har jag en lite Lopro Slingshot som jag brukar ha med ibland. Dock blir det trångt med den ifall jag ska ha med ett par extra gluggar.

Om du beställer från Amazon UK så kan du få ner priset en hel del jämfört med Sverige. Jag köpte min Lowepro FastPack 250 för £45, butikspris i Sverige omkr 1300kr. Den större varianten FastPack 350 säljs nu för £75 inklusive frakt.
 
Toppen