Aftonbladet tipsar

Diskussion i 'Övrigt' startad av ChabbeT, 5 Juni 2016.

1. ChabbeT

ChabbeT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa har väl sitt Doctor Onboard eller vad det heter som ger lite poäng om du identifierar dig som läkare.

Ebg, rosenstam och ChabbeT gillar detta.
  3. Thornado

Thornado Medlem

Jag kan inte komma ihåg att jag någon gång alls sett möjligheten att en kopp choklad ombord. Men det kanske bara är för att jag inte frågat?

Vem blir först med att testa detta i Go på SAS shorthaul? Vi vet ju att vatten i flaska kostar pengar, och vatten i glas är (för det mesta) gratis. Men vad gäller om man vill få en egen flaska fylld med vatten??? Eller måste man beställa in flera glas vatten och ha med sig egen tratt för att hälla över i sin flaska?

Sakoz, henrik l, GOTATH och 5 andra gillar detta.
  4. thh

thh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag misstänker att de flesta läkare som druckit ett par drinkar är betydligt mer lämpade att behandla sjuka patienter än flygvärdinnorna. Om vi bortser från patologerna.

Airman, ARNBER och ChabbeT gillar detta.
  5. Pingus

Pingus Medlem

Land:
    Norge Norge
    Jeg ewr med i Doctor Onboard, og fikk en periode også innbydelser til diverse kurs av varierende relevans i regi av Lufthansa, men man måtte betale reisen t/r selv og droppet det. Doctors onboard er nå koblet til Lufthansa MM nummeret, jeg bruker nesten alltid EuroBonus opptjening på Lufthansa, så har aldri blitt forespurt...

Brandten, ChabbeT och rosenstam gillar detta.
  6. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har anmält mig till Turkish program för läkare, fick 5000 poäng om jag inte minns fel. Gjorde det dock ej för poängens skull utan mest för att det är ett klokt initiativ. Senaste tre gångerna det har efterfrågats läkare ombord har andra hunnit före.

ChabbeT och Knucket gillar detta.
  7. ChabbeT

ChabbeT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du känner dig aldrig som beredskapsjour ombord på planet?

8. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej... Nu är det sällan jag flyger Turkish men på andra bolag är det klart att man ställer upp om det behövs, om formen och kompetensen är rätt. Primum non nocere och så vidare.

ChabbeT gillar detta.
  9. Anders Östling

Anders Östling Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Räknas inte tratt som livsfarligt vapen? Du kan ju teoretiskt trycka ner den i halsen på pursern och dränka denne. Inte bra.

Moco gillar detta.
  10. ChabbeT

ChabbeT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo absolut.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!