Affärsklass med Finnair eller Air Berlin i intra-Europa?

Diskussion i 'Oneworld' startad av Flying Finn, 16 April 2016.

1. Jag har tydligen som ett alternativ att flyga direkt med AB som AY:s codeshare på HEL-AGP (fråga inte varför innan jag en bekräftad biljett... :p). Tillbaka kommer jag i varje fall med AY p.g.a. tidtabellen, men på vägen ut kan jag välja antingen AY eller AB.

Har inte flugit med någon dera inom Europa i C, så alla synpunkter är välkomna. Lönar det sig att köra AY t/r eller är AB värd att pröva på vägen ut? I fall jag vill ta något i loungen på HEL, så är ju inte kl 6 på morgonen precis attraktivt för en bärs innan flyget.

Tack för alla synpunkter redan på förhand! :)

2. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Air Berlin har inte business intra Europa

Agö gillar detta.
  3. Intressant nog säljer AY business-biljetter för AYxxxx som det står är "Air Berlin for Finnair", vilket tyder på wetlease. Codeshare biljetterna via DUS är med texten "Air Berlin" som flygbolag. Misstänker att det är extra kapacitet för sommarsäsongen. Nåja, ingen riktig C är det åtminstone inte på basis av hårdvaran. :)

Timotey gillar detta.
  4. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen C på mjukvaran heller hos Air Berlin

5. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finnair - utan tvekan!

Fräscha flygplan, trevlig personal och jag hade igår inget att klaga på då jag flög AY.

Serveringen är enkel, men helt ok!

6. Så sant, men tänkte i fall det skulle vara annorlunda när det förmodeligen är wetlease. :) Nåja, tänker inte chansa för samma pris, fast båda alternativen ger 140+140 TPs på BAEC.

Timotey gillar detta.
  7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så här skriver Finnair själva: Flyg-information | Top destinationer | Finnair

Så ur serviceperspektivet ser jag ingen anledning att inte välja AB.

Flying Finn gillar detta.
  8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Rubriken ändrad, det är inte ok att använda förkortningar i rubriken.

/Moderator

9. @AABack2ARN Tydligen gick jag misste om den där informationen. Meddelandet var rätt så nere på sidan med trafikinformationen. Tack för att du kom med citatet!

@palmen Beklagar mitt misstag. :)

10. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Har själv åkt Finnair som var wetleasad av AirBerlin flygplan och besättning och service-konceptet var ju Finnair men den tyska besättningen levererade over and beyond så ironiskt nog har jag då fått bästa AY service på en "AB-flight", även om helt tvärtemot har det varit som värst när jag flugit "riktiga AB" (visserligen med AY status i systemet, inga fördelar, zip, nada) :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!