Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

palmen

Moderator
Jag tror att det är som så att de andra kassorna inte helt enkelt är korrekt inställda. Det är något som skiljer, normalt sätt måste man slå in vad man har för inlösen avtal korrekt i en kassa för att det ska fungera och det går inte att göra det "centralt" för alla kassor i de lösningar jag har sett.
Funkar utmärkt att göra på min förra arbetsgivare. Vi hade egna system för detta och ställde in om butiken skulle ta Amex eller inte. Efter det skickade man ut dessa nya parameters till terminalen och den uppdaterade sig direkt (självklart gör man det i omgångar på kassor som inte är öppna eller innan/efter stängning). Tar bara några sekunder att göra detta i varje kassa.
 

crown

Medlem
Här är något lattjo.
En av ICA jag handlar hos har bara en kassa där A'x fungerar.
Ingen vet varför då bossen svär på att alla system är identiska.
Fler kedjor med samma problem?
På ICA nära mig så fungerade det inte i självutveckningen ca 2 månader efter att de nya 3793-korten kom samtidigt som det fungerade i de vanliga kassorna. Anledningen var för att självutcheckningskassorna hade en äldre firmware på terminalerna som inte kände igen det nya prefixet och därför nekade det.

Och trots att jag varje gång frågade personalen vad som händer och trots att jag hade en trevlig mejlkontakt med butikschefen så tog det alltså ca 2 månader innan terminalerna till slut uppdaterades. Som jag förstod det så uppdaterade butiken sina terminaler ca en gång i månaden och man uppdaterade då endast ett fåtal av terminalerna åt gången (kanske för att säkerhetsställa att det alltid skall finnas ett antal terminaler som fungerar om det dyker upp en dålig uppdatering?).

Så är det en liten ICA du handlar på så kanske det är samma procedur där, att endast en terminal åt gången uppdateras eller liknande med någon månads intervall.
 

Brandten

Medlem
Jag kan helt ärligt inte förstå tanken med den här tråden men känner mig tvungen att rapportera ändå....

OKQ8
ICA Kungsängen
Alla COOP
Biltema Barkarby

Fungerar även här bla (tydligen)
8bf7e195f2588361c2db7a447690a517.jpg
 

Atom

Medlem
Sushi of Sweden i Uppsala har iaf skylt på dörren på restaurangen i Boländerna att de tar amex.
Hörde att de ska expandera i övriga Sverige, hur som helst värt ett besök. Gillar deras koncept starkt.
 
Toppen