Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

Bankiren

Medlem
Har dock upptäckt att bland annat ICA på Emporia inte accepterar Amex. :confused:
Jag får revidera mitt tidigare meddelande en aning. :)

Av någon outgrundlig anledning fungerar inte Amex i snabbkassorna på något ICA som jag har besökt, men det fungerar utmärkt i den vanliga kassan (även på ICA Emporia alltså)... Men det märkliga är att det är en Amex-symbol på skylten ovanför snabbkassan.
 

crown

Medlem
Jag får revidera mitt tidigare meddelande en aning. :)

Av någon outgrundlig anledning fungerar inte Amex i snabbkassorna på något ICA som jag har besökt, men det fungerar utmärkt i den vanliga kassan (även på ICA Emporia alltså)... Men det märkliga är att det är en Amex-symbol på skylten ovanför snabbkassan.
De nya amex-korten som börjar på 3793 verkar inte gillas i självutcheckningskassorna heller, kort som börjar på 3757 däremot fungerar utmärkt i samma kassor. På min Ica så förväntas det dock bli åtgärdat denna eller nästa vecka. Förhoppningsvis gäller den tidsplanen alla Ica-butiker med samma problem.
 

Valley

Medlem
Jag får revidera mitt tidigare meddelande en aning. :)

Av någon outgrundlig anledning fungerar inte Amex i snabbkassorna på något ICA som jag har besökt, men det fungerar utmärkt i den vanliga kassan (även på ICA Emporia alltså)... Men det märkliga är att det är en Amex-symbol på skylten ovanför snabbkassan.

Här är något lattjo.
En av ICA jag handlar hos har bara en kassa där A'x fungerar.
Ingen vet varför då bossen svär på att alla system är identiska.
Fler kedjor med samma problem?
 

Valley

Medlem
Kortautomater i Tyskland vägrade uttag.
Kaufhof Munchen fungerade inte.
Och i båda fallen påstår man att man tar A'x.
Kan detta ha något med att kortet är Chippat?
 

lemi

Medlem
De nya amex-korten som börjar på 3793 verkar inte gillas i självutcheckningskassorna heller, kort som börjar på 3757 däremot fungerar utmärkt i samma kassor. På min Ica så förväntas det dock bli åtgärdat denna eller nästa vecka. Förhoppningsvis gäller den tidsplanen alla Ica-butiker med samma problem.

Jag har använt mitt 3793 utan problem i självutcheckningskassorna hos Ica.
 

mry

Medlem
Här är något lattjo.
En av ICA jag handlar hos har bara en kassa där A'x fungerar.
Ingen vet varför då bossen svär på att alla system är identiska.
Fler kedjor med samma problem?

Jag tror att det är som så att de andra kassorna inte helt enkelt är korrekt inställda. Det är något som skiljer, normalt sätt måste man slå in vad man har för inlösen avtal korrekt i en kassa för att det ska fungera och det går inte att göra det "centralt" för alla kassor i de lösningar jag har sett.
 
Toppen