Aeroflot Comfort fare (Premium Economy), är anslutningsflyg inom Europa i Business eller i Economy?

Diskussion i 'Skyteam' startad av Dr. Miles, 14 September 2015.

1. Jag håller på att boka Aeroflot Comfort (Premium Economy) mellan Hamburg - Beijing.
    Det finns dock lite olika uppgifter om vilken kabinklass (och bokningsklass) anslutningsflyg mellan Europa-Moskva blir.

ITA Matrix visar att Fare basis: ACOMFRTA tillåter Business class på anslutningsflyg mellan Europa-Moskva, medan Aeroflots egen webbsida visar att samma fare bokar mig i Economy class på anslutningsflyg mellan Europa-Moskva.

Screenshot20150914_01.png

Ni som har köpt Aeroflots Premium Economy tidigare, vad som gällde för er?
    @Jacob, hur var det när du flög Aeroflot Premium Economy mellan New York och Moskva? Fick du åka i Business eller i Economy på Moskva->Stockholm flyget?

Test: Aeroflot Comfort Class (Premium Economy) New York-Moskva - BusinessClass.se

Jag passar också på att pinga vår forumrepresentant @Aeroflot.

rvarttinen gillar detta.
  2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan det vara något i stil med att om Z finns tillgängligt så är det ok, annars blir det Y?

pep gillar detta.
  3. Jag har valt samma datum och samma flightnummer men det blev olina resultat.

Även online resebyråer verkar att boka i Economy på anslutningsflyg mellan Europa-Moskva.

4. perhall

perhall Medlem

Hur gick det?? Är i samma situation, ska till HKG och funderar på antingen Full Business med Swiss eller mixad Business och Premium Economy med Aeroflot...

5. pep

pep Medlem

Du har ret! SU vil ikke love dig BC sæde, men giver dig det såfremt der er plads. Forvent økonomi men få en herlig upgrade i de fleste tilfælde....

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!