Senaste nytt

Aeroflot bakom kulisserna... Vart tycker du att man bör dra gränsen och varför?

Johan_G

Medlem
Knappast oväntat att detta händer i Ryssland, det är riktigt sorgligt att folk kan haka upp sig så in i helvete på vilka människor som väljer att gå till sängs med varandra.
 

Alx

Medlem
Som flera redan har nämnt är det kanske inte så förvånande att just Ryssland drabbats av denna homofobi?! Ryssland tillsammans med flera utav de gamla sovjetrepublikerna har gått många steg baklänges på den fronten de senaste åren.

Det som förvånar mig mest är att ett företag i en bransch som trots allt alltid har haft många HBT anställda väljer att gå ut så hårt mot sina anställdas privata angelägenheter... Men som någon skrev tidigare så kanske det snarare är så att ryska politiker har utövat sin makt och politik genom Aeroflot i sin hetsjakt på homosexuella.

Personligen tror jag att detta i längden kommer att straffa sig för Aeroflot på ett eller annat sätt. För sådana här fördomar och attityder brukar bara vara en del av ett större problem. Jag kan bara föreställa mig kvinnosynen inom bolaget!

Lite kuriosa: Det finns tre europeiska flygbolag som utmärkt sig själva lite extra i HBT-världen: KLM, BA och vårt egna SAS! De två första som officiella flygbolag i Pridesammanhang. SAS för sin jättetrevliga och innovativa kampanj: "Love is in the air" där man som första flygbolag i världen vigde homosexuella par ombord på sina flighter mot New York! Dessa tre flygbolag är dock inte ensamma om att inte göra skillnad på folk och folk. Tack och lov har de allra flesta flygbolag en mycket avslappnad attityd gentemot HBT resenärer och anställda. :D
 

Valley

Medlem
Att jag inte flyger Aeroflot har inget att göra med annat än de utökade risker det kan föra med sig. Har varit/Är så förbannat lätt att fixa diverse serviceintyg o liknande om så skulle behövas.
Förvisso har det inte hänt något värre sedan mitten av -90 talet, vad jag vet. Men det känns olustigt.

Men en annan som har en snudd på totalbojkott mot allt som kommer från Kina, har inga problem att bojkotta idioter som lägger sig i människors privatliv.
 

wheaa

Medlem
Skulle vara intressant med en kommentar från Aeroflot i den här tråden. Stämmer det som sägs? Isånnafall kommer iallafall jag undvika att flyga med dom
 
Toppen