Senaste nytt

Aeroflot öppnar Moskva Sheremetyevo – Göteborg 28 oktober 2018

Agö

Medlem
Grattis göteborgare (igen!). Aeroflot öppnar Moskva Sheremetyevo – Göteborg den 28 oktober 2018. En daglig T&R blir det inkl. en härlig redeye från Göteborg.

Moscow Sheremetyevo – Gothenburg
eff 28OCT18 1 daily SuperJet SSJ100 (Previously served until February 2000)
SU2180 SVO2105 – 2140GOT SU9 146
SU2180 SVO2115 – 2150GOT SU9 357
SU2180 SVO2125 – 2200GOT SU9 2

SU2181 GOT0020 – 0445SVO SU9 D

Aeroflot resumes 3 European routes in W18 :: Routesonline
 

sweflyer

Medlem
Dels blir det ju en väg till Asien; huvudsakligen i konkurrens med Finnair, Turkish och nya Qatar. Med anslutning kanske inte tiderna blir lika dåliga totalt sett.
Tänker också att det finns en hel del ryssar som jobbar i Sverige, och de brukar inte ha like mycket emot redeye som vi har.
 

AABack2ARN

Medlem
Ska man vidare österut i Ryssland är nog nattflyget perfekt. Startar en uppsjö Aeroflot-flyg mellan 6:00 och 7:30 på morgonen till alla möjliga destinationer i Ryssland.

Skall man till övriga metropoler i Asien blir anslutningen längre. Shanghai verkar först ut med avresa från SVO klockan 9:40 (baserat på flyg i morgon - det varierar givetvis över året och mellan veckodagarna)
 

Joakim

Medlem
Loungelös lär man väl åxå bli.
Vinga Lounge (fd Menzies) stänger ju normalt 20,30 eller efter BA till LHR resp Finnair till HEL runt 20,05-20,20. Wizz har en del avgångar runt 22 men strax efter 20,30 är det godnatt i Vinga.
 

Alf

Medlem
Avresa mitt i natten från Göteborg och byte i Moskva tidigt på morronen, det låter som en mardröm. Nej tack.
 

Tonton

Medlem
Från din recension @dino_81

Ordentligt motorljud vid start, något som jag också har noterat när jag ser planet lyfta upp över Kungsholmen i centrala Stockholm. Jag upplever ljudet som markant högre än andra plan som flyger på Bromma.

Håller med fullständigt! Bor precis vid BMA, högst upp på kullen vid Lillsjönäs med fönster och balkong mot BMA, och jag hör alltid skillnad mellan Avro och Sukhoi, med den stora skillnaden att motorljudet är mycket starkare och högre hos Sukhoien.

För att gå tillbaka till Topic: Jag är sugen på att testa både Sukhoi och Aeroflot! Högst troligtvis blir det dock att utgå från Stockholm med redeye-flighten där i så fall.
 
Toppen