Aegeans Gold prefix på boardingkortet?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Mattias Edstrom, 26 Januari 2012.

1. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Imorgon har jag en flygning med SAS till London. När jag bokade uppgav jag mitt A3 Miles and Bonus. Nu när jag checkar in står det bara A3 Basic, även då jag är gold. Jag pratade med SAS och de kunde inte hjälpa mig. De behövde veta prefixet de ska skriva i bokningen får att jag ska synas som Gold medlem på FQTV. På SAS betyder EBG gold, och man kan ju där välja vid bokningen om man är EBB/EBS/EBG. Men någon här som är Gold medlem hos A3 och flugit med SAS eller annat * alliance bolag. Är det något speciellt prefix man måste uppge för att ens nummer ska synas som gold?

Jag väntar ju fortfarande på kortet som inte har kommit.

Hjälp mottages med stor tacksamhet.

Mvh Mattias

2. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Medlemsnumret kollas väl mot en databas av checkin-systemet? Om Aegean rapporterat in ditt nummer som Star Gold borde det väl stå A3*G automatiskt på boardingkortet...

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag menar är att du nog borde klaga till Aegean i första hand.

4. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är du säker på att A3 har hunnit uppgradera din status? Det kan ta ett kort tag... När jag anger mitt A3 nummer står det följande på boardingkorten: A3*G alt. *G

Ring Aegean om problemet kvarstår!

5. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack båda för svar...:)

Alx: Jodå, på min profil står det Gold och på mitt activity statement står det "card upgrade" 2 gånger. Får höra med A3 om vad de säger...

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur blir det med poäng krediteringen om statusen inte står med? Enligt flyertalk skulle man få 0 poäng om status inte står med på boarding kortet.

7. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag har varit med om bland andra flygbolag att det kan ta några dagar från det att ens status ändrats tills det syns i bokningssystemen.

8. Även om jag är Lufthansa SEN står det ibland Lufthansa FQTV på mitt SAS boarding kort. Men på manifestet purser har står det Lufthansa*G. Så borde inte vara nåt problem.

9. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan för övrigt tillägga att det inte var några problem att komma in i loungen på Arlanda. Enligt loungevärdinnan så är det inte alltid säkert att nivån står märkt på boardingkortet. Kan bero på att det är olika system. Hon kunde dock inte gå in i ett separat system för att säkerhetsställa min nivå hos A3. Hade därför tagit en print på mitt utdrag där det framgår att jag är A3 Gold.

10. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I de flesta fall har ju inte krediteringen med status att göra (undantaget är att man ibland får extra om man uppnått status). Varför skulle man bli utan poäng om statusen är fel/inte med?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!