Senaste nytt

Aegean - tips på snabbaste vägen till Gold?

Kentur

Ny medlem
Jag har precis bytt från Lufthansa till Aegean då jag bor på Cypern och för att det är roligt att rulla nytt kort.
Har precis fått det blå Aegean kortet.

Jag har resa imorgon till Milan (LCA-BEG-MXP / MXP-ATH-LCA) och tillbaka samma dag.
I Juli kommer jag att åka från LCA->Kazan inte bestämt bolag/trip ännu.
I augusti reser jag till LCA-ATH-CPH med aegean och sedan tillbaka med BT över CPH-RIX-LCA.

Hur kommer jag snabbast från Blå -> Silver -> Guld nu?
Är inte så duktig på miles-räkning, men resande är lätt att ordna.

Tacksam för alla tips :)
 
Last edited:

palmen

Moderator
Finns en rätt lång tråd om Aegean och att bli guld, är på mobilen så kan inte länka just nu.
Lättast är 2 Aegean flighter och sen en tur och retur med sas longhaul eller enkel i plus. Det ger dig silver. För att sen bli guld behövs 4 Aegean flighter och en tur och retur sas plus på longhaul.

Det är enklaste sättet jag känner till. När man väl har ert sen är det väldigt enkelt att behålla
 

Kentur

Ny medlem
Lättast är 2 Aegean flighter och sen en tur och retur med sas longhaul eller enkel i plus. Det ger dig silver. För att sen bli guld behövs 4 Aegean flighter och en tur och retur sas plus på longhaul.

Just, de två A3 flighterna får jag imorgon, men longhaul är svårare att rodda, ska se vad jag kan få plats med. Det måste bli bortre Asien / USA för att vara långt nog?
(ska se om jag kan hitta tråden du ref'ade, tack)
 

Kentur

Ny medlem
Fick 4k poäng av Aegan för LCA-ATH-MXP och tillbaka med A3, så det får nog bli 2 sådana rutter till, sen är Silver knipet.
 
Toppen