Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Palazzi

Medlem
Nu publicerar jag dagens sista tips...haha

För dem som vill ha två unika resor, och vara säkra på att komma över 20.000 poäng direkt.

Ethiopian Airlines ARN-FCO-ADD-JNB (Johannesburg) 100% intjäning ger 14.104 poäng T/R för 6.482kr. Bokningsperiod; Mars-April
Swiss Airlines ARN-ZRH-HKG (Hong Kong) 50% intjäning ger 6.701 poäng T/R för 5.153kr. Bokningsperiod; October- November

Totalt: 20.805 poäng för 11.635kr
 

andreas

Medlem
Lurigt bara att efterregistrera från en destination som inte finns! (enligt A3)

Hade samma problem med att efterregistrera från Ronneby. Löste det hela med att skicka mail till A3 via kontaktformuläret. Svar kom inom fem dagar att destinationen nu lagts till i listan för efterregistrering.
 

Alx

Medlem
Om jag inte hade fått in poängen inom några dagar efter en efterregistrering, och min statusnivå var beroende av detta, hade jag ringt till Miles&Bonus. De är helt ofarliga och till och med (till skillnad från en skandinavisk partner vars namn jag glömt) både hjälpsamma och trevliga! ;)

Jag hade en flygning med fd. CO som inte registrerades ens efter efterregistreringen. Eftersom tidigare efterregistrering kom in efter 24 timmar så ringde jag A3 direkt när CO flygningen inte kommit in på kontot efter 24 timmar. Det visade sig att CO hade skrivit ihop samt förkortat mitt namn så systemen inte kunde matcha mitt Miles&Bonus nummer med min biljett. Aegean bad mig scanna en kopia på mitt pass (som "bevis" på att namnet bara rörts till). Det tog några timmar och så var poängen inne på kontot.

Enligt personen jag talade med så bör man ringa om en efterregistrering inte kommit in på kontot redan efter ett par dagar. Enligt personen ifråga är det nästan alltid något som behöver korrigeras manuellt om man inte fått in poängen från en efterregistrering inom 2-3 dagar.
 

TjudöBoy

Medlem
Funderar på att köpa en resa ARN-LHR i C med SAS. UK erbjudandet 299 £ t/r och lägga det på Aegean Miles & Bonus. Detta torde generera att jag kommer 4800 poäng närmare *A guld kort eller är jag ute å cycklar??
 
Last edited:

090034208

Medlem
Aegean räknar faktiska flymil och dom avrundar ej uppåt som EB.
ARN-LHR är 911 miles(enligt gcmap) vilket torde blir 911 x 200% = 1822 x 2 = 3644 miles total för t/r
 

TjudöBoy

Medlem
Hmm, jaha då v d ju en annan 5:a, lite dyrt med ca. 350 € för "fjuttiga" 3600 mil!
Är det GC Map man skall använda för att räkna ur infötjäningen i mil för alla bolag eller e d någe annat?
 

agehall

Medlem
GCMap är bra för att se hur långt det är mellan punkt A och B. Om bolaget sedan ger exakt den intjäningen är en annan femma, men det brukar ge en bra uppskattning på hur mycket man tjänar.
 
Toppen