Om jag inte hade fått in poängen inom några dagar efter en efterregistrering, och min statusnivå var beroende av detta, hade jag ringt till Miles&Bonus. De är helt ofarliga och till och med (till skillnad från en skandinavisk partner vars namn jag glömt) både hjälpsamma och trevliga!
Jag hade en flygning med fd. CO som inte registrerades ens efter efterregistreringen. Eftersom tidigare efterregistrering kom in efter 24 timmar så ringde jag A3 direkt när CO flygningen inte kommit in på kontot efter 24 timmar. Det visade sig att CO hade skrivit ihop samt förkortat mitt namn så systemen inte kunde matcha mitt Miles&Bonus nummer med min biljett. Aegean bad mig scanna en kopia på mitt pass (som "bevis" på att namnet bara rörts till). Det tog några timmar och så var poängen inne på kontot.
Enligt personen jag talade med så bör man ringa om en efterregistrering inte kommit in på kontot redan efter ett par dagar. Enligt personen ifråga är det nästan alltid något som behöver korrigeras manuellt om man inte fått in poängen från en efterregistrering inom 2-3 dagar.