Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Dr. Miles

Expert
Är det någon som har några bra förslag på hur jag på billigaste sätt kan tjäna in ytterligare 17,502 Aegean miles för att kvalificera för deras guldkort före mitten av juni? Tacksam för alla förslag på mileage runs.

Det vore bra om du kunde specificera:
  • Ditt vanligt resemönster
  • Din budget
  • Hur mycket tid(ledigheten t ex) kan du ägna dig åt Mileage Run

Annars som jag skrev i tidigre inlägg, är det enklast att köpa 2 st SWISS S klass biljetter till Beijing.
Varje resa mellan Stockholm-Zurich-Beijing t/r i SWISS S klass ger ca 12.000 Aegean miles.
 

Swisser

Medlem
Som jag skrev skulle jag gärna vilja uppnå guldnivån så prisvärt (billigt) som möjligt och hade tänkt mig följande tre alternativ för att tjäna in de 17,502 Aegean miles jag behöver före mitten av juni:
- Antingen en eller två interkontinentala resor (spelar egentligen ingen roll vart),
- Två till fyra resor inom Europa,
- Eller en kombination av alternativen ovan (tex en interkontinental resa plus en eller två resor inom Europa)
 

Swisser

Medlem
En annan fråga betr kvalificeringen till Aegean blue resp guldkort:

Om jag har förstått vad som står på Aegeans hemsida, så räcker det med 4k miles för blått kort. När man väl har fått blått kort så har man ett år på sig att kvalificera sig för guldkort genom att tjäna in minst 16k miles.

Innebär detta att jag bör sträva efter att minst få blått kort till mitten av juni, så att jag inte förlorar de 1k bonuspoäng jag fick då jag blev medlem? Jag kan då i lugn och ro under ett års tid från tidpunkten då jag kvalificerar mig för blått kort försöka tjäna in 16k miles för att få guldkortet. Har jag förstått reglerna korrekt?
 

Dr. Miles

Expert
SWISS W klass biljetter till olika destinationer.

Stockholm-Beijing T/R:
6.000 SEK inkl. skatter
5.891 mile per riktning

Stockholm-Shanghai T/R:
6.080 SEK inkl. skatter
6.549 mile per riktning

Stockholm-Hong Kong T/R:
6.230 SEK inkl. skatter
6.701 mile per riktning

Stockholm-Bangkok T/R:
6.250 SEK inkl. skatter
6.557 mile per riktning

Stockholm-Tokyo T/R:
6.850 SEK inkl. skatter
6.901 mile per riktning

Stockholm-Singapore T/R (opererad av Singapore Airlines mellan Zurich och Singapore:
7.000 SEK inkl. skatter
7.331 mile per riktning


Singapore Airlines Stockholm-Seoul T/R i W klass biljett ger över 18.000 Aegean miles bara på Singapore Airlines flygningar, sedan + några miles på SAS flygingar.
Pris på routing t ex Stockholm-Frankfurt-Singapore-Seoul T/R kostar ca 12.600 SEK inkl. skatter

Men bästa deal med tanke på tid/pengar/bekvämlighet är nog Stockholm-Zurich-Bangkok med SWISS W klass(ekonomi) på ena vägen och Z klass(Business) på andra vägen.
Det kostar ca 12.500 SEK inkl. skatter och ger 19.671 Aegean miles.

(925 + 5.632) x 100% + (925 +5.632) x 200% = 19.671 Aegean miles
 

Jonas C

Medlem
Alternativt kan man boka SAS sista minuten till Madrid via CPH i V-klass för 1500kr t/r. Den resan ger omkr 3700 miles hos A3.

Sen finns det ju billiga sätt att skaffa EBG också, om man orkar stå ut med tristessen.
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag uppdaterat tabellen.
  • Lagt till Ethiopian Airlines
  • Uppdaterat intjäning av Brussels Airlines och TAP
  • Tagit bort Spanair
 

TjudöBoy

Medlem
"Nej, det blir svårt. Men med 40 segment kommer man lätt under 20 000. Lite jobbigare bara"

"Sen finns det ju billiga sätt att skaffa EBG också, om man orkar stå ut med tristessen."


Ja måste erkänna att jag inte riktigt har förstått var man skall boka för att få flera segment på en "road trip" om man är ute efter legs för uppgradering av status. :confused:
På flygbolagens hemsidor är det ju nästan uteslutande t/r å ibland Multistopp med endast några stopp möjligheter...
 
Last edited:

Bryant

Medlem
"Nej, det blir svårt. Men med 40 segment kommer man lätt under 20 000. Lite jobbigare bara"

"Sen finns det ju billiga sätt att skaffa EBG också, om man orkar stå ut med tristessen."


Ja måste erkänna att jag inte riktigt har förstått var man skall boka för att få flera segment på en "road trip" om man är ute efter legs för uppgradering av status. :confused:
På flygbolagens hemsidor är det ju nästan uteslutande t/r å ibland Multistopp med endast några stopp möjligheter...

Nu blir det OT men jag brukar använda mig av sökfunktioner som exempelvis skyscanner.se. Där kan du sortera flighter efter antal stopp.
 
Toppen