Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

palmen

Moderator
Hej igen

Tack för ännu mer matnyttig information. Detta låter riktigt bra måste jag medge. Men jag har lite svårt att göra liknande detours till grekland men 48 000 miles efter att jag fått silvret blir ändå en hel del när jag samtidigt inte vill tappa mitt platinum hos KLM. Hum....
Ja det är ju prioriteringar man får göra. Första gången jag skulle förlänga min status med Aegean tog jag två dagar till Kos under hösten (torsdag-lördag). Skönt att få lite värme och bara ta det lugnt.
När man är gold på Aegean får man dessutom 4 upgrade vouchers så man får Business på Aegeans flighter (de har nyligen ändrat så de inte gäller på billigaste bokningsklasserna). Jag nyttjar dessa på att flyga ARN-ATH-LHR i Business. Biljetten kostade mig ca 600 kronor och får då Business på båda flighterna. Nu är detta kanske inte något för den som inte älskar att flyga men möjligheten finns. Man måste dock upp i lite dyrare bokningsklasser för att kunna göra detta framöver (osäker på vad det kostar då)
 

MartinH

Medlem
Vill du inte göra de extra Aegeanflygningarna så tror jag du ska fundera på köra med SAS Eurobonus istället.
GOT-CLT i S bör ge drygt 5000
GOT-LAX i Plus saver ger 13500
Skaffa Amex elite för 4000 kr 20000 poäng
Sen har du 6500 poäng kvar till EBG.
 

igelkotten

Medlem
Aegeans intjänandeår startar typ 23e november varje år, så det har precis startat.

Bra sammanfattat. Lite tillägg bara.
Intjänandeåret som du talar om är de som hade guld innan nya programmet. Alla nya guldmedlemmar får intjäningsår från det datum de kvalificerar sig första gången. Intjänandeåret för att få ihop till sitt första guld är 12 månader från det datum de blev silver.
 
Känner någon till rutter och flygbolag som erbjuder biljetter Europa-Sydostasien med 100% intjäning till Aegean Miles+Bonus i de billigare ekonomiklasserna (typ max 5500 SEK tur-och-retur), förutom Hong Kong med SAS när de har sina now or never-kampanjer? Har sökt en hel del och hittat billiga biljetter med både Singapore Air, Turkish Airlines och Thai Airway men de ger alla 0% intjäning. Det är inga specifika datum jag är intresserad av, det är mer en generell förfrågan huruvida det existerar fortfarande.
 

090034208

Medlem
SQ nya linje från Stockholm. ARN-DME-SIN-BKK 6415 SEK på slumpmässiga datum i September. Bokas i W, vilket ger 100% till Aegean. Denna rutt borde ge ca 13800 miles t/r
 
SQ nya linje från Stockholm. ARN-DME-SIN-BKK 6415 SEK på slumpmässiga datum i September. Bokas i W, vilket ger 100% till Aegean. Denna rutt borde ge ca 13800 miles t/r
Man betalar 1490 SEK extra för att få miles på den sträckan:

K.jpg

W.jpg
 

Karl Pedal

Medlem
Är på väg hem från Japan med ANA. Resan bokades I klass S som ger 100% på Aegean M&B. Lite över ditt pris tak och oklart om de har passande destinationer, men kan vara värt att kolla kanske. Även deras billigaste biljetter brukar vara L som ger 50%.
 
Toppen