Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Dr. Miles

Expert
Uppdatering: 2014-09-11
  • Tog bort intjäningstabellen då tabellfunktion inte stöds längre
  • Styrkt över information om US Airways
  • Styrkt över information om TAM
---
Uppdatering: 2014-01-22
  • Uppdaterat intjäning av SWISS (P klass => 100%)
---
Uppdatering: 2013-06-08
  • Tog bort: Blue1 och BMI
  • Uppdaterat: Adria, Air Canada, Austrian, SAS och Turkish Airlines
---
Uppdatering: 2012-02-25
  • Lagt till Ethiopian Airlines
  • Uppdaterat intjäning av Brussels Airlines och TAP

Vänligen posta frågor kring intjäning av Aegean miles på Star Alliance flygningar här.
Jag har gjort denna tråden till sticky.

---
Jag fick idén av agehall och kanse vi kan skapa WIKI eller alternativt använda Google documents funktion.

Jag har märkt vissa saker som:
  • Man kan tjäna 150% miles på många South African Airways(SA) ekonomiklass.
  • Det är värdelöst att kreditera Singapore Airlines(SQ) First/Business class flighter. Det ger bara mellan 125-160%.


Aegean Miles&Bonus earning table
Källa: Aegean Airlines | Earn Miles

För frågor om användning av Aegean Miles&Bonus miles, vänligen läs den här tråden
Aegean Miles&Bonus användningsfrågor tråd | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag har faktiskt lite större planer än bara en wiki, men det är en bra början. Det kommer att ta mig lite tid att hacka det jag vill göra, en wiki är enkel att sätta upp och kan användas till annat också. Skulle väldigt gärna se en på BC.
 

WCFCP

Medlem
Flyga med SAS tjäna miles hos Aegean

Om jag flyger t ex GOT-ARN, ARN-LLA eller liknanade sträcka inom Sverige, hur många miles får jag då hos Aegan? Någon som vet, man behöver ju tydligen "bara" 20 000 miles för ett *A guldkort :)
 

090034208

Medlem
Om jag flyger t ex GOT-ARN, ARN-LLA eller liknanade sträcka inom Sverige, hur många miles får jag då hos Aegan? Någon som vet, man behöver ju tydligen "bara" 20 000 miles för ett *A guldkort :)

Du måste berätta vilken bokningsklass du kommer att flyga i?? Dom billigaste bokningsklasser hos SAS ger inga poäng hos Aegean.
 

delahoja

Ny medlem
Peking - Stockholm Aegean guldkorts hjälp

Hej,

Ser att alla i detta forum verkar vara högfrekventa resenärer som alla har ett eller fler guldkort hos de olika programmen.

Jag har följt detta forum ett tag och har nu bestämt mig för att inte bara läsa era bra kommentarer men även gå till handlig i förhoppning om att även jag skall kunna få ett guldkort hos ett av de olika programmen.

Till min fråga.

Jag är en student som numera är bosatt i Peking där jag studerar kinesiska och reser hem en gång per år, ibland två och har gjort detta de senaste åren.

Jag har alltid bokat inom Star Alliance då jag har haft ett Eurobonuskort men har nu börjat inse att det inte finns någon större mening med att för in poängen där då jag aldrig kommer upp i en högre nivå. En enkel resa mellan peking – Stockholm ger mig bara 1200 poäng (reser ekonomi).

Däremot har jag via detta forum fått upp ögonen för Aegean mils&bonus program som verkar lovande och som jag förstod det rätt bara kräver 16.000 poäng för att kvalificera sig för ett guldkort?.

Är det någon av er som har något bra tips på hur man kan uppnå ett guldkort på en resa mellan Peking – Stockholm?

Det kanske är värt att ta en business resa mellan destinationerna för att sedan få guldkortet och ha de under tre år och sedan göra en sådan resa till för att på så vis behålla det eller har ni några andra alternativ?

Tack på förhand,

Henrik
 

Dr. Miles

Expert
Hej Henrik, välkommen till BusinessClass.se!

Först vill jag poängtera att det krävs 4.000 status miles till Aegean Silver, sedan ytterligare 16.000 status miles till Aegean Gold. Totalt 20.000 status miles som krävs att bll Aegean Gold.

Den andra är att tyvärr långt ifrån alla bokningsklasser i ekonomiklass ger 100% intjäning till Aegean Miles&Bonus.
Om du reser med billig ekonomiklass, kan det sluta så illa så att du får ingen miles alls.

Här kan du se en tabell om intjäning hos Aegean Miles&Bonus.

T ex:
  • Billig SAS(SK) ekonomiklass biljett(U klass) ger ingen Aegean miles alls.
  • Billig Austrian(OS) ekonomiklass biljett(E klass) ger ingen Aegean miles alls.
  • Billig Lufthansa(LH) ekonomiklass biljett(E klass) ger ingen Aegean miles alls.
  • Billig Air China(CA) ekonomiklass biljett(U klass) ger 50% Aegean miles.
  • Billig Turkish Airlines(TK) ekonomiklass biljett(W klass) ger 50% Aegean miles.
  • Billig SWISS(LX) ekonomiklass biljett(L klass) ger 50% Aegean miles. Men om du betalar ca 1.000 SEK mer blir du bokad i S klass vilket ger 100% Aegean miles.

Så om du reser mellan Stockholm och Beijing 2 gånger inom ett kalendarår med SWISS S klass biljett, så kan du tjäna ca 23.500 Aegean miles och du kan få Aegan Gold.
Obs, SWISS S klass biljett(Fare basis: SICSWISE) är giltig 1 år, men det kostar 1.000 SEK varje gång du ändrar.

SWISS S klass biljett mellan Stockholm och Beijing kostar ca 6.000 SEK inkl. skatter.
 

delahoja

Ny medlem
Ok, tack för hjälpen.

En fråga till om du orkar med. Om jag skulle bestämma mig för att ta en business biljett mellan de två destinationerna skulle jag då komma upp i tillräckligt många poäng för att kvalificera mig för guldkort och vad skulle en sådan biljett kunna kosta?
 
Toppen