Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

Jacob

Medlem
Vad är era tankar om att vara *A-guld?
Är det värt 6-7000 för att vara guld i 3 år?

Loungeaaccess? Uppgraderingar?
Har ju redan Loungeaccess med mitt DC...
Det är väl väldigt individuellt om det är värt pengarna eller inte, beror mycket på hur och hur mycket du reser. Du får nog fundera kring din egen situation om det är värt pengarna för dig.

Men visst gör Star Alliance gold livet enklare när man reser. På många flygplatser får man tillgång till fast track security vilket kan spara in en hel del tid.

De lounger du får tillgång till som Star Gold är ganska genomgående bättre än de lounger du får tillgång till via Diners Club, i alla fall om vi pratar om större flygplatser. Dessutom finns ofta en servicedisk i loungen där man kan få hjälp med transfer check-in och ombokningar, det har jag utnyttjat vid ett flertal tillfällen och sluppit köa vid de allmänna diskarna när jag missat anslutningar eller liknande. När allt inte fungerar som det ska är det guld värt!
 
Funderar på att göra följande resa i Z och posta till A3 konto i hopp om att nå upp till *A-guld. Jag använde tabellen hos A3 och Great Circle Mapper för att beräkna miler:

EWR-ORD (CO) 500 miles
ORD-ARN (SK) 8540 miles
ARN-GOT (SK) 1200 miles
GOT-CPH (SK) 1200 miles
CPH-EWR (SK) 7730 miles

Enligt SKs hemsida borde det ge 20800 EB poäng, men hos A3 verkar det bli 19170, med de 1000 som man får vid öppning av konto så passerar man kravet för Guld.
Jag har dock inga planer att flyga med A3 efteråt, finns det något krav att göra minst en resa med de för att få deras kort? Alla andra mina planerade SK resor verkar bli K,L eller T om inte jag hittar någon billig Z igen.
Vet ni något annat program som sträcker sin kvalificeringsperiod över årsskiftet och ger *G, har jag fel på att A3 är det bästa just nu?
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag har dock inga planer att flyga med A3 efteråt, finns det något krav att göra minst en resa med de för att få deras kort? Alla andra mina planerade SK resor verkar bli K,L eller T om inte jag hittar någon billig Z igen.
Vet ni något annat program som sträcker sin kvalificeringsperiod över årsskiftet och ger *G, har jag fel på att A3 är det bästa just nu?

Än så länge har Aegean Miles&Bonus inget krav om minimum segment med A3 flygningar för att kvalificera sig till Gold.
 
Aegean Airlines bonusprogram

Den eviga frågan. Sitter med ett EBS kort och flyger inte tillräckligt för att nå upp till EBG. Är det värt att lägga poängen mot A3 istället upp till 20K, få sitt guldkort och sen fortsätta kreditera till EB för bonusresor etc?.

Enda jag är ute efter är Fast track och tillgång till lounger.
 

GOTATH

Medlem
Det är den taktiken jag tänkt köra iaf :) Blir A3 Guld efter jul och ser fram emot några års Star Guld-förmåner. Tänk bara på att många billiga bokningsklasser ger 0 poäng hos A3:)
 
Liksom många andra här lockas jag också att skaffa A3 gold card. Har en kommande resa inplanerat enligt följande:
ARN-CPH-BKK med SK i S klass
BKK-HKT med TG i S klass (enligt e-ticket hos SAS) Dock motsvarar det resa i Business hos Thai då jag med SAS är inbokad i eco extra
Hemresan:
HKT-BKK med TG i J klass
BKK-CPH-ARN med SK i J klass

Hur många A3 poäng motsvarar det? Kommer jag upp i guldstatus på den resa plus de 1 000 jag får vid registrering??
 
Toppen