Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

Gnopps

Medlem
Vad tror ni mer erfarna om att göra den här varianten i vinter när det är lite mer befogat att åka till BKK för värmen? Finns det risk att både Aegean-kravet ändrats och/eller att Malev-matchningen upphör innan? Kan bara hitta att det senare erbjudande börjar 1 December 2010, inget slutdatum. (Loyalty card tier equalization - Malév Hungarian Airlines)
Flygprogrammens ändras allt för ofta och mycket sällan till det bättre. Vill du vara säker så gör det nu men jag hade nog en bättre passande resa och hoppats på det bästa. Även om just dessa erbjudanden försvinner kanske andra likvärdiga dyker upp.
 
Tack Gnopps!

Har tittat lite på det här och hittar de nämnda priserna. Däremot blir jag lite förvirrad, för i bokningen på Swiss.com hittar jag biljetter i "Economy saver" som enligt popup-rutan ger "100% miles and more" (vilket jag antar är de 6700 miles som nämns i början av tråden). Går man vidare i bokningen ser man att det är en S för 3089 kr vilket också nämndes tidigare.

Kollar man däremot http://www.meilenrechner.ch/earn_miles.php?language=eng för ARN-ZRH-BKK i S ger det 750 miles. Illa! Informationen under Fare säger också att för Swiss intercontinental flights är E, K, L, S, T, W "Economy Restricted" = 50%.

Var har 5950 miles tagit vägen?

Uppdatering: Sorry, löste problemet själv. Det är ju http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/earn-miles/#SWISS som ger 100% för S med Swiss, inte nödvändigtvis Swiss själva. :)
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Aegean kommer snart få det svettigt att betala alla de andra Star-bolagen för all lounge-access deras medlemmar genererar utan att någonsin flyga med Aegean...
En annan gissning är att A3*G inte hamnar högst upp på listan över op-ups hos flygbolag som LH, LX och SK...
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
En annan gissning är att A3*G inte hamnar högst upp på listan över op-ups hos flygbolag som LH, LX och SK...
Det är det som är nackdelen med ett tredjeparts-guldkort. Jag har mitt Skyteam guld hos Czech Airlines och har på ~150 Skyteam-flyg aldrig fått en opup.
 

Marcus01

Medlem
Hur hittar jag den där Swiss-resan till BKK som togs upp i första tråden? Blir seriöst sugen på att åka en SBAB is bara för att få guldkortet, 12400:- för 3års guldkortet är ju helt ok....
 
Marcus01: Gå in på swiss.com och sök ARN - BKK, flexibel sökning +/-3. Sen letar du efter Economy Saver-biljetter (klass S, visas längst upp i rutan när du pekar på priset) för runt 3000 kronor för utresan. På hemresan ska du leta efter Business Flex (klass Z) för ca 9300. Finns exempelvis ut 5/8 + tillbaka 13/8 för de priserna just nu :)
 

Marcus01

Medlem
Marcus01: Gå in på swiss.com och sök ARN - BKK, flexibel sökning +/-3. Sen letar du efter Economy Saver-biljetter (klass S, visas längst upp i rutan när du pekar på priset) för runt 3000 kronor för utresan. På hemresan ska du leta efter Business Flex (klass Z) för ca 9300. Finns exempelvis ut 5/8 + tillbaka 13/8 för de priserna just nu :)

Tack Kristofer, precis vad jag behövde för att "mjukstarta" på jobbet efter semestern! Ska se om jag hittar en med kort layover i BKK bara, kan inte vara bort så länge. Någon som är sugen på att ev. haka på?
 

090034208

Medlem
Men hur blir det om man kör Arn-Zrh-delen med LX flygnr men opereras av SAS. Bokningsklass S. Om man använder EB-kortet. Klass S är ju Eco-Extra hos SAS! Eller omvandlas S till något annat hos SAS, vilken isåfall????

Frugan är EBS och om vi tar ifrågavarande rutt o bokningsklass S så skulle vara intressera att veta vad det blir isåfall?
 

Dr. Miles

Expert
Men hur blir det om man kör Arn-Zrh-delen med LX flygnr men opereras av SAS. Bokningsklass S. Om man använder EB-kortet. Klass S är ju Eco-Extra hos SAS! Eller omvandlas S till något annat hos SAS, vilken isåfall????

Frugan är EBS och om vi tar ifrågavarande rutt o bokningsklass S så skulle vara intressera att veta vad det blir isåfall?

Jag tror att det är ganska stor sannolikhet att bokningsklassen konverteras till någon annan klass än S klass på SAS opererad flight.
 
Toppen