Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

Efter ett antal försök med att hitta flyg Tokyo-Bangkok-Bali utan att telefonisten hittade några biljetter så provade jag att be de slå Tokyo-Bangkok OCH Bangkok-Bali separat... Helt plötsligt fanns det visst plats.
 

Dr. Miles

Expert
ARN-ATH-LHR x2 för totalt 1100 kronor (uppgraderad till Business på alla 4 flighter med voucher man får som guld).
Dum fråga kanske men hur tusan hittade du så billiga biljetter?? :confused:
Förtydligande.
Det som @palmen skrev är 2 st enkelresor Stockhom-London via Aten. Inte 2 t&r Stockholm-London via Aten.

Det går att söka enkelresa på ITA Matrix.
T ex i januari 2016

Screenshot20160913 01 A3.png


Aegean Airlines P klass är billig Economy class biljett.
@palmen köpte billigaste biljetten (-erna) sedan uppgraderade han flighterna med hans 4 st upgrade vouchers som man får som Aegean Airlines Miles+Bonus Gold.
 
Kan tillägga att det finns fler billiga städer än London. Förra året åkte jag till Cypern (Larnaca) för 1200 SEK och senare i år åker jag till Thessaloniki för 900 SEK. Har även sett ett flertal enkelresor till centraleuropa (via Aten) för runt 400 SEK.
 

palmen

Moderator
Kan tillägga att det finns fler billiga städer än London. Förra året åkte jag till Cypern (Larnaca) för 1200 SEK och senare i år åker jag till Thessaloniki för 900 SEK. Har även sett ett flertal enkelresor till centraleuropa (via Aten) för runt 400 SEK.
Det finns massor av alternativ på städer i europa man kan ta sig till. Tror dock att London var den stad som gav mest miles och dit finns det flera flyg varje dag dessutom vilket gör det lättare.
 

palmen

Moderator
Jag kikar lite på flyg mellan Manila och Stockholm mitten av juni med retur andra veckan i september.
SQ bokningsklass D ligger på 17468 SEK hos SQ och ger 27'000 EB poäng för basic/silver.

Det är klart konkurrensmässigt både i pris och poängintjäning jämfört med SAS Plus och Business till exempelvis Hong Kong.

Jag är liiiiite sugen på detta eftersom jag tappar mitt Turkish Gold sista april och funderar på att gå över till Aegean för att få tillbaka min status.
Med 4 fligher mellan Arlanda och London med Aegean för c:a 1800kr i maj så är det klirrat redan innan sommaren.
Svarar i dena tråd som är mer relevant för detta.
Ursprunglig tråd för inlägget jag citerar Singapore Airlines kommer till Arlanda | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Om du startar på Aegean Basic kommer det inte räcka. För att bli silver måste du flyga in 12k miles och 2 flighter med Aegean/Olympic eller 24k miles med valfritt bolag.
När du väl nått silver måste du flyga in 24k miles och 4 Aegean/Olympic flighter eller 48k miles med valfritt bolag.
Framgår inte vad du har för status i dagsläget hos Aegean men kan vara bra att veta.

Går att läsa mer om detta här
Gold | Miles+Bonus
 

Smuffe

Medlem
Som jag har förstått det behöver man 24K miles för att nå Gold från Basic (om detta inte har ändrats...) och då krävs det även 4st resor med A3.

Jag har kikat lite på detta också. :)
Aegean har pris i maj på följande:

Söndag 21 maj, 12:45 ARN - ATH 17:15
Måndag 22 maj, 13:30 ATH - LHR 17:15
Bokningsklass U - 0,75% miles, 2253 miles till M&B.
77,71 Euro på Aegeans hemsida.

Via Momondo (går ej att söka från London till Athen och vidare på Aegeans hemsida av oklara anledningar):

Måndag 22 maj, 22:15 LHR - ATH 04:00
Tisdag 23 maj, 09:10 ATH - 12:00

Vi antar att det är samma bokningsklass U - 0,75% miles, 2253 miles till M&B.
1155 SEK hos Tripair.

För cirka 1800kr får man då ihop 4506 miles till M&B samt 4 flighter med A3.

Flyger man då med Singapore Airlines bokningsklass D mellan Stockholm och Manila och några andra städer så ger exemplet till Manila 20'389 miles till M&B.

Totalt ger dessa flighter med SQ och A3 24'895 miles vilket bör kvala in till Gold enligt de gamla reglerna.

Men om det är som du säger att det numera är hela 48K miles som gäller... Ja, då är det nog bättre att lägga insamlingen till SAS och EuroBonus. ;)
 

palmen

Moderator
Som jag har förstått det behöver man 24K miles för att nå Gold från Basic (om detta inte har ändrats...) och då krävs det även 4st resor med A3.

Jag har kikat lite på detta också. :)
Aegean har pris i maj på följande:

Söndag 21 maj, 12:45 ARN - ATH 17:15
Måndag 22 maj, 13:30 ATH - LHR 17:15
Bokningsklass U - 0,75% miles, 2253 miles till M&B.
77,71 Euro på Aegeans hemsida.

Via Momondo (går ej att söka från London till Athen och vidare på Aegeans hemsida av oklara anledningar):

Måndag 22 maj, 22:15 LHR - ATH 04:00
Tisdag 23 maj, 09:10 ATH - 12:00

Vi antar att det är samma bokningsklass U - 0,75% miles, 2253 miles till M&B.
1155 SEK hos Tripair.

För cirka 1800kr får man då ihop 4506 miles till M&B samt 4 flighter med A3.

Flyger man då med Singapore Airlines bokningsklass D mellan Stockholm och Manila och några andra städer så ger exemplet till Manila 20'389 miles till M&B.

Totalt ger dessa flighter med SQ och A3 24'895 miles vilket bör kvala in till Gold enligt de gamla reglerna.

Men om det är som du säger att det numera är hela 48K miles som gäller... Ja, då är det nog bättre att lägga insamlingen till SAS och EuroBonus. ;)
Det är denna text från länken till Gold | Miles Bonus ovan som styrker att du först måste bli silver och sen börja om för att nå guld.

To upgrade from Silver to the Gold Tier, all you need to do is fly Aegean or Olympic Air at least four times and earn 24,000 Tier Miles within 12 months or collect a total 48,000 Tier Miles, regardless of which airline you choose to fly with. Whichever you do first will get you there.
 
Basic till Silver:
24000miles eller 12000miles & 2 ben med Aegean eller Olympic inom 12mån.

Silver till Guld:
48000miles eller 24000miles & 4 ben med Aegean eller Olympic inom 12 mån.

Basic till Guld:
72000miles eller 36000miles & 6 ben med Aegean eller Olympic inom 12 mån.
 
Toppen