Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus användningsfrågor tråd

palmen

Moderator
För 42 000 miles kan man åka businessclass t/r inom Oceanien d.v.s. t.ex. Guam- Auckland. Nu finns det inga direktflyg med Star Alliance för denna sträcka utan bästa förbindelsen är med United / Air New Zealand via Tokyo. Får man det, trots att bytespunkten ligger utanför Oceanien ?
Med aegean får man väl max göra 1 byte på en bonusresa?
 

NyfikenGrau

Medlem
Börjar kännas som A3 försämrat en hel del även på award-sidan...helt nya räkneregler för bonusresor med A3 själva, som baseras på milesavstånd dessutom. Exempelvis TXL-ATH-LCA-ATH-TXL i ekonomi kostar över 30 000 miles + tillägg som billigast numera.

Har någon bokat någon awardresa (eller upgrade) på sistone med A3-miles? Skickade in "ansökan" om SXF-LIS-SXF med TAP på A3:s sida i förrgår men har inte fått något svar alls än.

Börjar luta åt att jag måste bränna poängen på Hertz eller grekiska hotell om det fortsätter så här.
 
Vet någon hur deras regler för MPM (Maximum Permitted Mileage) ser ut för reson inom Europa? Har någon konkreta exempel på routningar som inte blev godkända och hur de kunde ändras för att godkännas (t ex Stockholm <-> Kiev via Istanbul var inte ok, men via Wien var ok)?
 

MartinH

Medlem
Börjar kännas som A3 försämrat en hel del även på award-sidan...helt nya räkneregler för bonusresor med A3 själva, som baseras på milesavstånd dessutom. Exempelvis TXL-ATH-LCA-ATH-TXL i ekonomi kostar över 30 000 miles + tillägg som billigast numera.

Har någon bokat någon awardresa (eller upgrade) på sistone med A3-miles? Skickade in "ansökan" om SXF-LIS-SXF med TAP på A3:s sida i förrgår men har inte fått något svar alls än.
Awardtabellen för andra bolag är fortfarande den samma som tidigare.
Problemet med max ett stop per sträcka verkar i alla fall gå att komma runt. Jag hade en en awardbokning LIS-CPH-BGO / BGO-OSL-LIS där TAP har ställt in LIS-CPH. Aegean mailade om detta och föreslog själva en ombokning till LIS-FRA-OSL-BGO. Tiderna dom föreslog passade dock inte så jag svarade på mailet och bad om andra flyg (samma sträckning). En dag senare svarade dom och hade ändrat bokningen så som jag ville :)
Sen så rekommenderar jag att ringa in för att boka. Det enda som händer om man bara fyller i onlineformuläret är att dom ringer upp efter nån dag.
 
Toppen