Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus användningsfrågor tråd

Mauricio

Medlem
Jag har också testat fylla i på hemsidan och blivit uppringd, biljetten var en ARN-FCO med ET i C, galet värt 21k poäng + 72€, en enkelbiljett kostar annars cirka 2800kr.
 

MartinH

Medlem
Jag har prövat! Jag fyllde i det formular som finns på A3's hemsida. Dagen efter blev jag uppringd av deras kundservice och så letade vi tillsammans efter en plats. de var väldigt trevliga och proffsiga. Tyvärr så fanns det inga biljetter som passade..
Hade du kollat upp innan om det fanns tillgång (typ ANA eller awardtravelr) och A3 kunde inte se? Eller började ni från scratch?
 

Bryant

Medlem
Hade du kollat upp innan om det fanns tillgång (typ ANA eller awardtravelr) och A3 kunde inte se? Eller började ni från scratch?

Ja jag hade kollat upp biljetter innan men jag hittade bara en och jag var ute efter två. Jag fick bra hjälp av supportern men de hittade bara en i eco. De hittade två i business men det hade jag inte poäng till.
 
Hade vi duskuterat möjligheterna till maximering av en inom samma zon Award med A3?
Verkar finnas minst 3 fina resmål:
1. Sydostasien. Alla tycker om det.
2. Nordamerika. Tror ni att man kan ta sig från östkust USA till SFO via YVR/SEA på något sätt? Annars ser CUR vara ett bra alternativ med.
3. Sen tänkte jag på sydost Ryssland också, UUS har direktflyg med OZ från ICN. Men tror att detta blir inte godkänd routing.
 

Palazzi

Medlem
Hade vi duskuterat möjligheterna till maximering av en inom samma zon Award med A3?
Verkar finnas minst 3 fina resmål:
1. Sydostasien. Alla tycker om det.
2. Nordamerika. Tror ni att man kan ta sig från östkust USA till SFO via YVR/SEA på något sätt? Annars ser CUR vara ett bra alternativ med.
3. Sen tänkte jag på sydost Ryssland också, UUS har direktflyg med OZ från ICN. Men tror att detta blir inte godkänd routing.

Tror jag drog till med TBS-HOR-LYR i en annan tråd. Sedan LYR-OSL för 6000p och tåg/buss till GOT/STO...


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ska luska mera för att hitta några roliga linjer! :)
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Tyvärr kommer den routingen aldrig att fungera. A3 tillåter endast ett flygplansbyte per riktning :(

Aj då, det hade jag faktiskt inte en aning om... Jag har fortfarande 20.000 + poäng på mitt A3.. Vad tusan gör jag med dessa nu då:p

De är tyvärr ganska duktiga på geografi också... Deras zoner är mer korrekta än andra bolags...:(
 
Last edited:

Ubbe

Medlem
Varför inte bara ligga lågt och låta poängen vara ? Som gold försvinner de väl aldrig och krediterar du bara > en resa var 18 månad så bibehåller du din status. Vad mer kan man begära?? Det finns ju en outsagd gräns där man blir ett girigt arsel och vem vill passa in på de kriterierna?
 

Jonas C

Medlem
Aj då, det hade jag faktiskt inte en aning om... Jag har fortfarande 20.000 + poäng på mitt A3.. Vad tusan gör jag med dessa nu då:p
(

Tjaa för 21000 poäng kan du flyga ARN-IST-CMN med Turkish Airlines, enkelresa i Business Class. IST-CMN är närmare 6 timmar i flygtid och flygs med Airbus A330 med riktiga Business Class. På hemresan kan du nog hitta en billig Easyjet tillbaka till Europa :)
 
Toppen