Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus användningsfrågor tråd

090034208

Medlem
Om jag kommer ihåg rätt så står det på Aegeans hemsida att LX F ej går att boka med Aegean miles. På flyertalks Aegean tråd finns det bekräftat att folk bokat LH F..
 

MartinH

Medlem
Jag frågar delvis också för att jag tror mig ha läst något liknande om Lufthansa F här, men hittar inte var nu - alltså att F award på Lufthansa inte heller släpps till Aegean, eller? I fallet med Lufthansa vore annars t.ex. Frankfurt-Dubai snart åtkomligt (90 000 poäng).
Jag har bokat Lufthansa F med Aegeanmiles 2 gånger. Inga problem.
 

NyfikenGrau

Medlem
Tack för alla bekräftelser att Lufthansa first funkar - verkar ju helt klart vara ett snäpp bättre än de flesta andra F inom Star (Singapore har ju åtminstone sin "häftiga" spärrad som det verkar) och en kul once in a lifetime-grej.

Flyger lufthansa med F till Dubai? Hade för mig att de lade ner F på den sträckan. Kollade några datum i februari och fortfarande ingenting.

Hm, det vore ju synd, då det blir att spara betydligt längre för mig som sällanflygare för att komma till nästa kategori (120 000 till Nordamerika). Dock hittar jag iaf en hel del "vanliga" first-biljetter (alltså inte award) både nu och i februari när jag kollar. Men det är mycket möjligt att F ska försvinna på den linjen, läst att det ska försvinna en hel del...
 
Tack för alla bekräftelser att Lufthansa first funkar - verkar ju helt klart vara ett snäpp bättre än de flesta andra F inom Star (Singapore har ju åtminstone sin "häftiga" spärrad som det verkar) och en kul once in a lifetime-grej.



Hm, det vore ju synd, då det blir att spara betydligt längre för mig som sällanflygare för att komma till nästa kategori (120 000 till Nordamerika). Dock hittar jag iaf en hel del "vanliga" first-biljetter (alltså inte award) både nu och i februari när jag kollar. Men det är mycket möjligt att F ska försvinna på den linjen, läst att det ska försvinna en hel del...
Jag kollade vanliga biljetter. Hittade bara via Zürich och det funkar ju som sagt inte.
 

NyfikenGrau

Medlem
Det börjar ta sig med insamlingen av poäng till Miles&Bonus på vårt together-konto, och vi kommer nog ha 150k poäng med marginal om ett år. Det självklara valet, förutsatt att inga regler ändras, som jag ser det är en enkel resa för två i Lufthansa first, men det finns ett alternativ: business till Australien/Oceanien. Det kluriga med det är att M&B bara tillåter ett byte (väl?) på awardresa och det innebär för vår del positioneringsflyg till FRA, MUC eller ZRH. Är det någon som spontant har något tips på lämplig förbindelse med ok tillgänglighet och alltså ETT byte från Europa (utom Istanbul)? Det jag hittat när jag sökt FRA-SYD med ett byte är Asiana och Air China, båda med långa byten i Seoul resp. Peking.
Idealet skulle vara Thai, ANA eller Singapore Airlines, men jag hittar inte dessa med ett byte från Frankfurt i alla fall.
 

Dr. Miles

Expert
men det finns ett alternativ: business till Australien/Oceanien. Det kluriga med det är att M&B bara tillåter ett byte (väl?) på awardresa och det innebär för vår del positioneringsflyg till FRA, MUC eller ZRH. Är det någon som spontant har något tips på lämplig förbindelse med ok tillgänglighet och alltså ETT byte från Europa (utom Istanbul)?
Bland annat Bangkok, Beijing, Delhi, Hong Kong, Seoul, Shanghai, Singapore, Taipei, Tokyo.
 
Toppen