Senaste nytt

Aegean lifetime guld mot sitt slut?

Erica L

Medlem
Känner att jag var lite ogin - det är fortfarande ett "lätt" guldkort men eftersom jag vill få ihop SAS guld också så ofta som möjligt, samt status på Delta så blir det något mer tight. En resa till Grekland kan vara svårt att passa in med nuvarande schema... Men om någon har några frågor som vi tycker är otydliga så ska jag vara på flygplatsen i Athen om någon dag och kan alltid passa på att fråga!
 

Jonas C

Medlem
Å andra sidan flyger Aegean från Arlanda och det går att hitta biljetter för så lite som 800kr t/r. Sen kan man kombinera med en snuskbillig inrikes t/r så har man klarat sina 4 segment. 12 000 miles är fortfarande löjligt lågt, vilket jag tror att de flesta borde klara. Flyger man mindre än så är ju frågan om man verkligen behöver ett statuskort.

Jag ser förändringarna mest som positiva och möjligheten att köpa miles är verkligen efterfrågad för min del, då jag ligger cirka 1000 miles från en award. Så länge man kan flyga SQ Business inom Asien för 21K miles är jag nöjd.
 

xvikmic

Medlem
I dessa 12.000 miles och 4 segment som man måste ha, tror ni att miles på resan med Aegean räknas in i detta? Man får väll 100% miles med Aegean i Economy. Arlanda - Athen t/r ger ju 9180 miles.
 

Dr. Miles

Expert

Erica L

Medlem
Visst räknas miles från resan till Grekland in i de 12 000 men det ger bara ca 3000 miles at flyga Athen tor precis som @drmiles säger

Mitt personliga "problem" är att A3 Gold inte ger fast track i Oslo så jag vill först samla A3 G för att vara säker på att ha ett Star Alliance guld men sedan även samla SAS för att få fast track. Blir väl nu alltså ca 62 000 miles (ink en resa till Grekland) Och sedan måste några USA-resor vara Delta så man kan komma åt Deltas lounger... Det är ett tufft liv... ;)
 

Dr. Miles

Expert

Dr. Miles

Expert
Det går att tjäna över 20.000 Aegean Miles&Bonus miles på en resa till Sydamerika och sista 4.000 miles och 4 segments kan man flyga med Aegan, så är återkvalificering klart. :)
http://www.businessclass.se/forum/threads/aegean-gold-för-under-7000-kr-till-sydamerika.13532/

Om man vill göra det någorlunda bekvämt från Stockholm, finns det följande alternativ.

Alternativ 1:
Man kan flyga till Shanghai med SAS i SAS Plus. Det kostar under 12.000 SEK inkl. skatter och resan ger ca 23.000 miles.

Alternativ 2:
Man kan flyga till Bangkok via Beijing med SWISS, ena vägen i Business (Z klass), ena vägen i Economy (S klass). Det kostar under 15.000 SEK inkl. skatter och resan ger ca 23.800 miles.

OBS: Aegeans egna flygningar ger bara fixerad summa av miles. Bland de billigaste Economy class biljetterna ger bara 200 miles per sträcka inom Grekland och 500 miles per strecka för flygningar utanför Grekland.
 

Palazzi

Medlem
Och helt plötsligt en massa förbättringar - hur ska jag välja bonusprogram nu!? Står mellan Etihad Guest Silver o nya Miles & Bonus (där jag redan har status iofs).

Familjekonton är ju kanon - alltid ett tillskott i poängkassan när man har omedvetna släktingar/vänner
Skärmavbild 2014-09-25 kl. 11.56.41.png



Mycket intressant med längdbaserade awards för korta resor. Finns ju redan inom One World, men mig veterligen inte tidigare inom Star Alliance (?)
Skärmavbild 2014-09-25 kl. 11.56.50.png

Kan köpa miles för både återkval, men även awards. Beroende på pris försvinner ju behovet av Avianca mfl
Skärmavbild 2014-09-25 kl. 11.57.30.png


T.o.m silvermedlemmar har tillgång till Aegeans, egna, fyra lounger
Skärmavbild 2014-09-25 kl. 11.59.13.png
 
Toppen