Joakim
Medlem
Månne hur detta påverkar dom som håller på att kvalificera sig för guld, som jag själv, har ca. 8k miles kvar till guld innan Maj -15.
Jag hade nog försökt sätta fart…
Oavsett när/om/hur det ändras så lär det ju bara bli "sämre".
Månne hur detta påverkar dom som håller på att kvalificera sig för guld, som jag själv, har ca. 8k miles kvar till guld innan Maj -15.
Hur blev man Aegean Gold på en longhaul med SAS GO?Känns ju på tiden att de skulle höja kraven. Knappast hållbart att få livstids guld genom en long haul i SAS GO/PLUS.
Utresa i GO, hemresa i PLUS till exempelvis Tokyo eller San Fransisco bör ge tillräckligt med poäng för att nå A3*G. Går ju också att kombinera med en billig MR till södra Spanien om man inte lyckades få igenom en OptionTown till PLUS.Hur blev man Aegean Gold på en longhaul med SAS GO?
Utresa i GO, hemresa i PLUS till exempelvis Tokyo eller San Fransisco bör ge tillräckligt med poäng för att nå A3*G. Går ju också att kombinera med en billig MR till södra Spanien om man inte lyckades få igenom en OptionTown till PLUS.
Som det ser ut nu hinner jag inte flyga ihop till *G innan årsskiftet. Hoppas att man får fortsätta med de gamla reglerna tills sina Tier Miles går ut...Jag hade nog försökt sätta fart…
Oavsett när/om/hur det ändras så lär det ju bara bli "sämre".
Är du säker på det? Krävs som sagt 19k poäng för att bli guld. Avståndet till Tokyo/San Francisco är ca 5500 miles (orkar inte titta upp exakt avstånd). Det skulle innebära 5500+(5500x2)=16500 poäng, man är med andra ord fortfarande kort för att få ett guldkort även om de sista poängen är lätta att dra in.
Räknar troligen utresa från ARN, som då routas via CPH. Minsta antalet miles är väl också mer än de 340 mellan de två städerna. Ett tag fick man ju även 2.000miles när man reggade sig i Miles & Bonus..