Senaste nytt

Aegean lifetime guld mot sitt slut?

gnisten

Medlem
Tack vare BC så kvalificerar jag mig till A3 guld när jag landar i Houston 5e november. Har redan en A3 resa Köpenhamn-Aten-Köpenhamn bokad i februari så är ju en bit på väg mot att uppfylla ev. kommande krav.
 

Palazzi

Medlem
Jag har styrt om mitt resemönster till andra allianser, så kommer inte återkvala med de nya premisserna. Helt rimligt tycker jag - det är ju de frekventa resenärerna som ska primeras :)
 

Jonas C

Medlem
Hur blev man Aegean Gold på en longhaul med SAS GO?
Utresa i GO, hemresa i PLUS till exempelvis Tokyo eller San Fransisco bör ge tillräckligt med poäng för att nå A3*G. Går ju också att kombinera med en billig MR till södra Spanien om man inte lyckades få igenom en OptionTown till PLUS.
 

palmen

Moderator
Utresa i GO, hemresa i PLUS till exempelvis Tokyo eller San Fransisco bör ge tillräckligt med poäng för att nå A3*G. Går ju också att kombinera med en billig MR till södra Spanien om man inte lyckades få igenom en OptionTown till PLUS.

Är du säker på det? Krävs som sagt 19k poäng för att bli guld. Avståndet till Tokyo/San Francisco är ca 5500 miles (orkar inte titta upp exakt avstånd). Det skulle innebära 5500+(5500x2)=16500 poäng, man är med andra ord fortfarande kort för att få ett guldkort även om de sista poängen är lätta att dra in.
 

MLE

Medlem
Jag hade nog försökt sätta fart…
Oavsett när/om/hur det ändras så lär det ju bara bli "sämre".
Som det ser ut nu hinner jag inte flyga ihop till *G innan årsskiftet. Hoppas att man får fortsätta med de gamla reglerna tills sina Tier Miles går ut...
 

Palazzi

Medlem
Är du säker på det? Krävs som sagt 19k poäng för att bli guld. Avståndet till Tokyo/San Francisco är ca 5500 miles (orkar inte titta upp exakt avstånd). Det skulle innebära 5500+(5500x2)=16500 poäng, man är med andra ord fortfarande kort för att få ett guldkort även om de sista poängen är lätta att dra in.

Räknar troligen utresa från ARN, som då routas via CPH. Minsta antalet miles är väl också mer än de 340 mellan de två städerna. Ett tag fick man ju även 2.000miles när man reggade sig i Miles & Bonus..
 

palmen

Moderator
Räknar troligen utresa från ARN, som då routas via CPH. Minsta antalet miles är väl också mer än de 340 mellan de två städerna. Ett tag fick man ju även 2.000miles när man reggade sig i Miles & Bonus..

ARN-CPH ger ju tyvärr inte 2500 poäng till aegean, snarare 1800 om jag kommer ihåg rätt om ena är i plus och andra go (optiontown uppgraderar ju dock inte denna sträcka).
 
Toppen