Senaste nytt

Aegean lifetime guld mot sitt slut?

Jonas C

Medlem
Ännu en gång: Aegean nedgraderade inga medlemmar. De som hade Blue med inte nådde upp till de nya kraven för Silver förblev Blue, medan de som hade kommit över kraven blev uppgraderade till Silver. Tror inte att man kan likställa Blue med Silvernivån fastän båda var Star Alliance Silver. Samtidigt tycker jag inte man bör förvänta sig att få ett Silverkort med riktiga förmåner efter 2000 miles…
 
Ännu en gång: Aegean nedgraderade inga medlemmar. De som hade Blue med inte nådde upp till de nya kraven för Silver förblev Blue, medan de som hade kommit över kraven blev uppgraderade till Silver. Tror inte att man kan likställa Blue med Silvernivån fastän båda var Star Alliance Silver. Samtidigt tycker jag inte man bör förvänta sig att få ett Silverkort med riktiga förmåner efter 2000 miles…
Egentligen orkar jag inte argumentera mer, jag hoppas bara att ingen nybörjare läser de första sidorna, där den generella tonen är "allt är fortfarande jättebra, flyg bara 4 segment med Aegean så är det nästan som förr..." och beslutar sig för att gå med i Miles & Bonus. Dock får jag får ingen själaro om jag inte kommenterar ovanstående. Ena dagen hade jag Star Alliance silverstatus, nästa dag hade jag det inte. Är inte det en nergradering? Vad kraven är för de olika nivåerna är fullständigt ovidkommande i sammanhanget. Givetvis är Aegean tillräckligt smarta att få det att låta som att det inte var en nedgradering genom att fortfarande kalla nivån Blue. Men kom inte och säg att jag inte blev nergraderad, jag blev nertryckt till sämsta möjliga nivå hos både Miles & Bonus och Star Alliance.

En sak till, jag håller inte med alla andra på detta forum, men jag är inte arg på någon och jag beskyller verkligen inte någon annan medlem för att det blev fel i mitt fall. Jag tycker det var bra att tråden startades med den faktan som fanns då så man kunde förbereda sig inför ändringarna i så god tid som möjligt, även om faktan inte var 100% rätt.
 
Last edited:
Toppen