Senaste nytt

Aegean GOLD - När kommer kortet?

Alx

Medlem
A3 är tyvärr ännu krångligare än SK när det kommer till intjäning vid olika bokningsklasser. Men det är väl en av relativt få nackdelar. Självklart tillåter A3 *gold att man tar med gäster i lounger m.m. det skiljer sig inte från övriga.

Fick idag ett mail om att A3 nu tillåter poänguppgraderingar på samtliga A3 flygningar. Det fungerar än så länge inte på andra *A bolag. Men med lite tur så kanske det kommer så småningom, de är ju nya i *A! :)

A3 har generellt lägre poängkostnad än både LH och SK för awardbiljetter med andra *A flygbolag.
 

PYRZ

Medlem
UPDATE: Äntligen har man fått kortet hem från A3. Så, det tog drygt två månader från att man fått guld status tills själva kortet kommit hem till Sverige.Giltig tom 2014/12 :)
 
Jag har bokat en resa och har skrivit min EB nummer där. Går det att byta till A3 tror ni?

Jag gjorde detta för min andra flight vid checkin vid flight 1. När jag kom till checkin (dubbelcheckin pga optiontown) vid flight 2 frågade jag om möjligheterna att cleara claimandet till A3, men det visade sig inte gå. De tom försökte deleta A3-numret men påstod att A3 använder ett annat system och har man väl lagt in infon där går det inte att ändra, trots man inte boardat. Någon som haft liknande upplevelser?
 

Bryant

Medlem
Min status uppdaterades idag. Så nu är jag Agean Gold. (poängen är på kontot men det står fortf BLUE). Är på HEL nu men jag var inte välkommen i loungen än..
 
Fick svaret från OT att det var inte möjligt att göra UTo, det blir Eco(K) för mig denna gång och endast 2550poäng till EB. A3 får vänta till nästa resa.
 

agehall

Medlem
Lite OT, men åk till flygplatsen tidigt och be om att få uppgradera med poäng. Det kostar ju bara 10k att uppgradera till Economy Extra...
 
Bra idé! Då måste man väl ta bilder och göra en reportage om Eco Extra om man nu lyckas få sitta där.


UPD: Det gick inte att uppgradera, varken vid disken eller gaten. Planet var fullbokad enligt dem, BS as usual, det fanns minst 3 lediga platser i Economy Extra. Jag fick nöja mig med fattigmans Eco-extra, dvs raden strax efter, ok med benutrymme.
 
Last edited:

090034208

Medlem
Hej!
Blev upgraderad till Silver den 19.11 och igår 21.12 kommer kortet i brevlådan, alltså drygt 5 veckor. Giltigt till 12/2014.
Väntar på februariresan så man blir guld:p
 
Toppen