Senaste nytt

Aegean GOLD - När kommer kortet?

PYRZ

Medlem
GOTATH, så länge det står *G på ditt boardingkort funkar det. Det gjorde det för mig utan problem med prio ombordstigning, extra bagage samt lounge access. Åkte med CO, SFO-EWR, och sedan med LH EWR-ARN. Har även åkt med LX, utan problem där heller. Så, se till att du har ditt A3 Miles&Bonus nummer är på boardingkortet så borde det funka.
 
När jag väl nått gold med Aegean vill jag registrera mina resor på EB. Går det ändå att få A3 *G på boardingkortet så att man kommer in till loungerna (tills kortet kommit på posten)? Eller något annat sätt att komma in i loungerna?
 

PYRZ

Medlem
kristianmedch: Har också haft samma fundering. Men jag tror inte att du kan få *G på ditt boardingkort om du har angett ditt EB nummer. Om det ska stå A3*G på boardingkortet måste du nog ange ditt A3 nummer. Jag kör tillsvidare med A3 på boardingkorten till jag har fått platskortet. Sen kommer jag att köra med mitt EB för att få poängen på SAS (eller ett annat *A FF program då jag just nu är sådär nöjd med SAS)
 

GOTATH

Medlem
kristianmedch och PYRZ: Det var det jag också undrade över. Då jag blev silver på FB kunde jag skriva ut ett papperskort från hemsidan och få alla förmåner innan jag fick plastkortet. Får helt enkelt vänta och se hur det blir hos Aegean.
 
När jag väl nått gold med Aegean vill jag registrera mina resor på EB. Går det ändå att få A3 *G på boardingkortet så att man kommer in till loungerna (tills kortet kommit på posten)? Eller något annat sätt att komma in i loungerna?

Går det inte att ta en print på sitt activity statement hos A3 när man uppnått guldstatus och visa upp det som ett bevis vid incheckning och lounge...och samtidigt regga sitt EBB kort för den aktuella resan? Det framgår ju ingenstans att man måste registrera sitt aktuella * gold kort för att åtnjuta loungeaccess, bagage etc. Eller är jag helt ute och cyklar??
 

PYRZ

Medlem
Mattias, det borde funka, rent teoretiskt. Men jag har inte testat och jag tror att det beror mycket på vart man är nånstans och hur inchecknings/lounge personalen känner för just den dagen. Någon får helt enkelt skriva ut och testa och berätta för oss hur det gått :)
 
Rent krasst så borde det inte spela någon roll. När man kollar på * alliance hemsida står det enbart att man ska ha en dagsaktuell biljett med något * alliancebolag oavsett bokningsklass. Står inget om att man behöver ha det aktuella * alliance gold reggat på sin resa då man avser använda sig utav förmånerna. Man kan ju alltid prova, säger de emot så är det ju bara att de reggar om kortet.

Något som jag också funderat på och mejlade A3 om utan att få ett vettigt svar ifrån dem. Hur beräknar de hur många miles det är mellan t ex. CPH-BKK? Det finns ju en jättebra hemsida som länkas frekvent på denna sida (glömt bort vad den heter) där man skriver in avreseflygplats och ankomstflygplats och därmed får info om hur många miles det är. Men kan man lita på att t ex. A3 går enligt den infon vad gäller avstånd, som i detta fall grundar sig på hur mycket poäng man tjänar. Jag vill t ex. inte råka ut för att de har en intern bestämmelse som kanske misstämmer med denna hemsida och därmed kanske går miste om guldstatus hos A3. Då kan jag lika gärna regga mitt EB...
 

Alx

Medlem
A3 beräknar de flesta sträckorna efter det "verkliga" antal miles du flugit, dvs du kan förlita dig på de uppgifter du får från de många olika airline miles calculators som finns tillgängliga. Undantagen är de där ett fast antal miles anges, bland annat LH inom Europa. :)
 
Last edited:

andreijas

Medlem
Hej,

Kanske inte helt rätt topic på mina frågor, men...

Efter att ha skramlat ihop halva*G kortet på några LH flighter i EU, bra betalt för flighterna för övrigt...

Tillåts man ta med gäster när man kör A3*G till loungerna?
Hur funkar det med uppgraderingar på LH eller SK flighter med A3miles? Om inte finns det ngt annat FFP som tillåter det?

Är ruskigt trött på SAS och alla herrans biljettklasser hit och dit som inte eller så gott som inte räknas, så funkar det med cross bolags uppgraderingar, vilket ffp skall jag joina?A3 ger ju grymt bra pröjs... Poängen använder jag till biljetter och upgraderingr.....Sas e ju det logiska för biljetter, men det går ju komma undan hyfsat billigt idag om man pröjsar, så det som styr mitt val lite e uppgraderingarna...

Tack på förhand för tipsen!
 
Toppen