Senaste nytt

Aegean GOLD - När kommer kortet?

PYRZ

Medlem
Tack för informationen Alx. Man kan inte göra mycket mer än att vänta så :) jag hoppas att det kommer innan jul iaf.

BTW, hur kommer det sig att *A tycker att det är OK att grekerna "ger bort" guld kortet? Jag klagar inte direkt men man undrar ju :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag misstänker att Aegean till slut har inte råd att betala loungeavgifter till andra Star Alliance flygbolag och alla Aegean Guldkort förlorar sitt status inom Star Alliance.

Star Alliance är inget som flygbolag blir medlem ideelt.
 

Alx

Medlem
Jag antar att de anser att konkurrensfördelarna överträffar kostnaden. Bara det att de får så mycket gratis uppmärksamhet är ju marknadsföring värd stora belopp. Jag hade knappt hört talas om Aegean Air innan de gick med i *A. Hade de haft några linjer som var intressanta hade jag gärna flugit med de också. De ska tydligen ha en helt OK produkt som jag förstått det.

Vad jag tror kommer hända i framtiden (om resterande *A börjar gnälla) är att Aegean höjer nivåerna. Men det gör ju inte att vi som redan fått vår status påverkas förrän om flera år. :)
 

Fredro

Medlem
Det står A3 *G på boardingkortet, det finns ingen skillnad mellan A3 och andra *A bolag där. Enda skillnaden är väl giltighetstiden som är galet lång jämfört andra *A bolag :)

I SAS fast track funkar normalt sett inte A3 G eftersom A3, likt flertalet andra *A bolag saknar avtal med SAS. Men A3 verkar ju utöka antalet flygplatser där de erbjuder fast track, så med lite tur så... :)

Mailade Aegean o frågade om Fast Track hos Swedavia.

Thank you for contacting the Customer Relations Department of Aegean Airlines.

Further to your comments may we inform you that we do not have such plans in the near future.
We remain at your disposal for any further information you may need.

Best Regards,
Vasia Konstantara
Customer Relations
E-mail: wwwcontact@aegeanair.com
31, Viltanioti Street
145 64, Kifisia Athens
Aegean Airlines | Book your flights, hotels & car rental online
 

Alx

Medlem
Mailade Aegean o frågade om Fast Track hos Swedavia.

Tyvärr var väl det svaret rätt så väntat. Helt ärligt är det ju ganska logiskt att de inte har något avtal på ARN eftersom de inte ens flyger dit. Men man kan ju alltid hoppas på att de börjar göra det i framtiden! ;)

Själv är jag nöjd med att Aegean erbjuder Fast Track på min hemmahub FCO.
 

PYRZ

Medlem
UPDATE: Guld kortet har inte kommit än men har kunnat utnyttja förmånerna ändå. Extra bagage och priority tag med LX ARN-SFO, utan problem. Fast track på ZRH, inga problem det heller. Visade bara upp boardingkort så var det klart. :)
 

Alx

Medlem
PYRZ: Perfekt! Hoppas resan över pölen var bra?!

Ps. Min sambo fick sitt guldkort i brevlådan igår (2,5 månaders väntan). Giltighetstid Dec 2014! :) Ds.
 

PYRZ

Medlem
Alx: Resan i sig gick bra, med två småbarn (3,5år resp 5 månader gamla) gick det tom bättre än förväntad. Problemet började efteråt i form av jetlag :(
 

GOTATH

Medlem
Kom på en sak. Jag blir Aegean guld efter jul, men det verkar dröja ett tag att få kortet. På hemsidan kan man göra en card print och få en papperskopia av kortet. Kan man använda det och få alla star guld - förmåner tror ni?
 
Toppen