Aegean GOLD - När kommer kortet?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av PYRZ, 28 September 2011.

1. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter en turne i Asien så har jag fått alla poängen registrerade hos Aegean och har nått guld status :)

Nu till frågan: När kommer kortet? Ni som har fått Aegean GOLD hur länge fick ni vänta? Tar det veckor eller månader? Hittade ingen info på deras sida...

2. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Räkna med minst 2-3 månader, tyvärr... Men när du väl får hem kortet kan du åtnjuta upp till 3,5 år av *gold status utan att behöva göra något mer. Det ursäktar i mitt tycke deras saktfärdiga utskick av kortet.

Jag fick mitt kort ca 2,5 månader efter sista flygningen.

3. Grekisk effektivitet :D

4. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aja, om det verkligen gäller i 3,5 år kan man nog vänta några månader :)

En fråga till, kan man använda fördelerna av kortet även om man inte har kortet till hands? T.ex. vid incheckning, antalet väskor som checkas in och prio ombordstigning? Jag menar, på biljetten/boardingkortet stod det att jag var silver för en vecka sedan. Om det står GOLD nu borde det funka? Eller?

5. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fungerar AEGEAN Gold i fasttrack? (Ex. ARN, CPH) , det verkar ju som Lufthansa Senator inte gör det om jag förstått det hela rätt efter att ha läst en del här på forumet, och Lufthansa är ju Star Alliance partner.

Rätta mig om jag har fel eller om jag drömt detta, skyller på att det är fredag, och pappershögarna som omger mig skulle jag i detta nu vilja köra i en dokumentförstörare och säga, -Oj borta!

6. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast track funkar i Ath, thessaloniki och ev Ist. Kan funka på andra ställen med...

7. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Pyrz, tag en kopia på din "status" som du ser när du loggar in på Aegean och ta med den tillsammans med boardingkortet/biljetten där det oxå står gold så borde det inte vara något problem med lounge,väskorna, incheckning osv...Har läst på FT att så har övriga medlemmar gjort under tiden dom väntar på kortet.

8. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    090034208, tack för svar. Ska test :)

9. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Berätta sedan hur det gick, Pyrz

10. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Korrigerar mig själv:

Aegean Airlines | News Page

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!