Senaste nytt

Aegean Gold för under 7000 kr till Sydamerika

vicce

Medlem
Låter riktigt intressant. Är ute efter att få tillbaka min status som *G, och för 7000:- är det värt det, samt att man får behålla den längre än vad man får med EBG.
 

Dr. Miles

Expert
Jenkizzz
Även om du har nått Aegean (A3) Miles&Bonus Golde, rekommenderar jag dig att samla miles tills det blir 21.000 miles (award miles) på kontot.
Med 21.000 A3 miles, kan du flyga enkelresa inom Asien (Far East zon) i Business class.
Eftersom Aegean Miles&Bonus har inte delat Fjärran Östern och Sydostasien som två separata zoner, kan du flyga t ex Tokyo-(SQ/NH/UA)-Singapore-(SQ)-Denpasar. :)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

OBS: Aegean Miles&Bonus tillåter max 1 byte per bonusresa. :eek:
Aegean Miles&Bonus skrev:
An award ticket on Star Alliance flights may include one stopover with duration up to 24 hours

Poängtabell hos Aegean Miles&Bonus
Aegean Airlines | Spend Miles
 

Swisser

Medlem
Klart intressant Dr. Miles!

Man kanske skulle försöka tjäna in 21 000 miles hos A3. Går det även att köpa miles i deras program?
 

Jenkizzz

Medlem
Glöm inte att skaffa United Mileage Plus konto om du inte har ett redan. :)

Du kan göra som palmen gjorde.
Du kan gå in i bokning genom Manage Reservations och köpa Award Accelerator.

Du bör kunna köpa ca 40.000 UA miles med din reseplan.

Med 40.000 UA miles kan du t ex flyga mellan Japan och Söderhavet t/r i Business class.
http://www.businessclass.se/forum/s...business-class-20-000-ua-miles-per-enkel.html

Du köper miles hos United Mileage Plus, men du kan fortfarande kreditera dina flygningar till Aegean Miles&Bonus. = dubbelt så bra!

Tack för tipset Dr. Miles!! Vi köpte UA miles via biljetterna och väntar nu bara på att biljetterna ska komma upp för den planerade hemresan i nov nästa år. Det bli Tonga-Auckland- destination Tokyo- stopover i Singapore-Auckland-(Fiji) med Air NZ och Singapore Airlines. Längtar! :)
 

palmen

Moderator
Tack för tipset Dr. Miles!! Vi köpte UA miles via biljetterna och väntar nu bara på att biljetterna ska komma upp för den planerade hemresan i nov nästa år. Det bli Tonga-Auckland- destination Tokyo- stopover i Singapore-Auckland-(Fiji) med Air NZ och Singapore Airlines. Längtar! :)

Kom ihåg att boka så snabbt som möjligt bara, priserna på awards höjs ju om någon månad (1 februari om jag kommer ihåg rätt). Jag bokade min resa TYO-RAR-TYO i fredags.
 
Toppen