Senaste nytt

Aegean Gold card run, nästan live rapport!

TjudöBoy

Medlem
Nä nu har man suttit å sunkat tillräkligt i den här loungen, dax för boarding å lite Aegean service i maten och dryckens tecken, vi hörs senare. Skall försöka lägga upp lite bilder då jag kommer till hotellet på Heathrow om jag int e helt slut, ha d bra på ett tag och frid vänner
 

TjudöBoy

Medlem
Boarding pågått i ca. 30 minuter och det går fortfarande personer ombord, business class tre rader med seatblock å alla platser fulla å så verkar economy oxå bli. Nu e folkströmen slut, boarding complete! Ha d bra, nu e d dricka dax:D
image.jpg
 

TjudöBoy

Medlem
Då har man landat i hotell lobbybaren på Holiday Inn Ariel för lite snacks å en sängfösare.
IMG_1851.JPG

Jaha va ska man säga om denna resan med Aegean då, nja tyvärr blev den en liten besvikelse. Mjukvaran=flygvärdinnorna var tyvärr en stor besvikelse, frånvarande och mest upptagna med sig själva, ingen uppföljning i Biz kabinen om ngn behövde ngt eller om man kunde plocka bort ngt. Kanske det berodde på att planet var fullt, vad vet jag men det var inte bra. Efter avgång kom de ut med serveringsvagnen och bjöd på dricka sedan kom helt plötsligt maten men ingen undrade vad man ville dricka till deno_O tycker nog inte att man skall behöva fråga efter en så trivial sak som dricka till maten, det skall erbjudas vid serveringen!
IMG_1827.JPG

Kvällens meny, bryskes valet var det samma som på resan från Arlanda till Athen
fullsizeoutput_77d.jpeg

Lite fördring i egenskap av ngt som skulle föreställa en GTo_O
fullsizeoutput_77e.jpeg

Huvudrätt i form av torsk med mos och grönsaker samt sallad. Jag drack vitt vin till detta vilket smakade bra, maten över huvudtaget var god fastän den inte kanske ser så aptitlig ut på bild.
IMG_1835.JPG

Kaffe och cognac går inte att ta fel på eller att fela med.

Nä denna gången lyckade d inte leverera riktigt enligt mig, mat och dryck var helt okej men ingen uppföljning om man ville ha påfyllning eller om man kunde ta bort ngt glas som jag skrev tidigare.
Man kan inte lyckas alla gånger men detta var nog lite väl skralt tycker jag, nåväl inget att hänga läpp över mera då jag fick mat och dryck och påfyllning omän efter lite "gnäll". Flygningen i sig var en lugn historia förutom sista 10-15 minuterna före landning då det började skumpa ordentligt, landningen var en av d hårdaste jag upplevt på länge, blev en ordentlig dubbel studs när vi landade. Såg ut som att det blåste riktigt friskt på plattan när man tittade på personalens kläder, de fladdrade friskt i vinden.
Nu har jag klagat tillräckligt känner jag och det börjar bli dax att dra sig tillbaka, klockan ringer 08:00 tyvärr och en ny resa väntar med SAS i plus, vad månne där döljer sig för pärlor och fantastiska upplevelser, den som lever får se. Jag bjuder godnatt och på återseende mina vänner.
 

TjudöBoy

Medlem
God morgon igen, då närmar sig resan sitt sista ben med SAS SK526 i +, spänningen är olidlig:D
Checkade ut från Holiday Inn Ariel 08:25 efter en behaglig natt, tyvärr lite kort dock.
IMG_1857.JPG

Tog buss 111 från bussplats J på andra sidan gatan, mycket smidigt må jag säga och kostar inget dessutom vilket ju e helt ok, bussarna gick med runt 4-5 minuters mellanrum. 08:45 stegade jag in i Lufthansa Senator loungen på LHR T2, The Queens Terminal.
IMG_1872.JPG

IMG_1874.JPG

Här var d lite kaotiskt då jag steg, 4-5 damer med moppar och trasor runt en läskdispenser och en manlig reparatör på alla 4 inne i ett skåp under disken å försöker febrilt få vattnet som sprutar runt i kring att sluta.:eek:
Efter några minuters yrsel så fick de till slut bukt på läckan och loungen återgick till tysk ordning och reda.
Har nu fått i mig lite näringsämnen så man orkar med denna krävande "arbetsdag",
IMG_1878.JPG

tyvärr, eller kanske d e lika brao_O, så kan man ej inmundiga de ädlare dryckerna idag då jag skall köra bil om några timmar. Nå d e nog bara bra att vila kroppen lite för i helgen blir d hotell weekend i Stockholm med frugan, d skall tydligen besökas SPA före hon går på Scorpions konsert å jag får hitta på någe annat kul, va kan man göra i Stockholm en lördag kväll månne??:D
Ser på tavlan att vi fått en gate, A25, så nu e d dax att pudra näsan och bege sig mot flyget.
Ha d bra så hörs vi snart igen
 

TjudöBoy

Medlem
Varför ska d va så svårt att få prio boarding att funka? Typ 5 sekunder före man släpper ombord folk börjar man berätta var eco samt biz kön skall vara vilket ledet till att folk springer ikring som yra hönor, d ifrågasätts om folk e guld eller C pax, etc. Nåja jag slapp ombord smärtfritt, ensam i rad 1 tot. 9 rader i C idag å halvfullt, 79 pax på hela flyget så inte direkt fullt i denna i princip sprillans nya A320 NEO. Pushback så loggar ut, ha d bra
 

TjudöBoy

Medlem
Då ha man landat på Arlanda efter en behaglig tur. Tycker att nya inredningen SAS har hi sina nya/uppgraderade flyg e betydligt trevligare än den gamla mörka blåa. Maten samt matbox och muggar e oxå riktigt fräscha.
50AB0770-1021-478B-A2FB-167BC3727A4F.jpeg
0CC54C6E-45F1-46AD-9CF8-DDEBBAFA79B9.jpeg
4743F112-ECA8-4572-B542-7F821210373C.jpeg
221BA8F3-11D6-4980-9E52-074BD9515A3D.jpeg
0741E878-9E53-4197-AEA8-A56DB6C0CF9A.jpeg

Sitter nu i bussen till parkeringen, regn å mulet e va Stockholm bjuder på idag, blä! Nu bär d av mot Uppsala för lite shopping men d e en annan historia för ett annat forum. Hoppas ngn annan oxå har haft nöje av min resa förutom jag, frid vänner och trevlig helg från mig för denna gången. :)
 

TjudöBoy

Medlem
Kul reportage. Hur många poäng blev det och vad kostade kalaset?

Runt 5000 då resan med Aegean var bokad i Eco och uppgraderad med vouchers, kosta väl runt 700 € (ex transport och förplägning) men 100 € var parkering samt hotell natten före avfärd som ni som bor i Sverige bör slippa, sen bodde jag enbart på Holiday Inn pga IHG driven som pågår nu annars skulle jag nog tagit billigaste alternativen på ngt Heathrow hotell.

Du ser ut att ha haft det bra.

Riktigt trevligt fast ibland tycker man nog att det skulle varit roligt med ngn att reflektera upplevelserna med under resans gång. Blir det en ny resa nästa år får d nog bli med frugan eller ngn av barnen som en kombinerad semester/guldjakts resa.
 
Toppen