AEGEAN Blue Card

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Spersboda, 13 Oktober 2011.

1. Spersboda

Spersboda Medlem

Läser om blue card benefitts på AEGEAN, kan det vara bättre att vara med här stället för EuroBonus. Jag är EBB och reser över snittet men tycks inte komma vidare, måste dock resa Nowegian i jobbet :-(. Men reser ändå en del privat och ett EBB ger inter så mkt. Det viktigaste är att tjäna bra med poäng för upgrades och resor.

Har efter lite besök på Businessclass.se och vet att det finns många kunniga.

2. Om du flyger mycket med Norwegian(DY), då status från Aegean Miles&Bonus betryder ingenting.
    Men om du kommer att resa med många Star Alliance flyg, så självklart är Guldstatus värd.

3. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Vilka fördelar med blue-kortet är det du tänker på?

4. WCFCP

WCFCP Medlem

Hejsan!

Skulle någon kunna hjälpa mig med följande beräkning bara :)

Gick just med i Aegean milens & bonus. Fick 1000 status miles som start.

Har sedan följande flighter framför mig:

ARN-FRA-BCN t/r med Lufthansa i M

Har sedan LLA - ARN t/r med SK i V.

Borde jag nå Blue card status hos Aegean med detta?
    Aegean Airlines | Earn Miles

Mvh

5. Lufthansa M klass (Stockholm-Frankfurt-Barcelona t/r) = (1.000 + 1.000) x 2 = 4.000 status miles

SAS V klass (Stockholm-Luleå t/r) = (600 + 600) x 2 = 1.200 status miles

Så totalt tjänar du 5.200 status miles därmed du kvalificerar dig till Aegean Blue(Star Alliance Silver).

1 person likes this.
  6. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    GÅr det inte inflation i grekiska kort? De verkar göra som med allt annat...gasa på ända till det smäller. Jag skulle inte vilja samla miles hos grekerna!

7. Cornelius

Cornelius Medlem

Nej, jag håller med. Men folk nöjer sig väl med status, så samlar de någon annanstans...?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!