Senaste nytt

Aegean Airlines - seat upgrade coupon

TjudöBoy

Medlem
5 minuter i telefon med A3 reservations department resulterade i att man fick 2 av 4 legs uppgraderade med kuponger, enligt agenten så var det fullt i C på de 2 längsta sträckorna... :( är dock inlagd på ngn sorts väntelista så man får väl se hur det går.
Kanske man kan "bränna" lite poäng på en uppgradering vid checkin!?

Såg att någon skrivit tidigare angående hur många kuponger det "kostar" per leg och åt mig sade agenten specifikt 4 legs/4 coupons!
Otroligt vänlig och effektiv kundtjänst dock!
 

NyfikenGrau

Medlem
Har fått två sträckor uppgraderade med kupong nu, så har fått bokningsklass I på uppgraderingen som flera nämnt här. Poängen för ursprunglig bokningsklass ska då gå in automatiskt när man krediterar till A3 - men hur lång tid tar det ungefär, ett par dagar? Reser i oktober så ingen panik.

Tillägg: Ok ett par dagar verkar det handla om, postat en tisdag;

Glatt förvånad ser jag att jag har poäng idag för lördagens flighter! Fått poäng för klass U och P, uppgraderad till I som verkar vara det alla får vid voucheruppgradering. Trodde jag skulle få ringa och fixa det men tydligen inte.
 
Last edited:

TjudöBoy

Medlem
5 minuter i telefon med A3 reservations department resulterade i att man fick 2 av 4 legs uppgraderade med kuponger, enligt agenten så var det fullt i C på de 2 längsta sträckorna... :( är dock inlagd på ngn sorts väntelista så man får väl se hur det går.
Kanske man kan "bränna" lite poäng på en uppgradering vid checkin!?

Såg att någon skrivit tidigare angående hur många kuponger det "kostar" per leg och åt mig sade agenten specifikt 4 legs/4 coupons!
Otroligt vänlig och effektiv kundtjänst dock!

Får väl fortsätta på ett vinnande koncept å citera mig själv... ;)
Några dagar efter mitt samtal med A3 så blir jag uppringd av en trevlig kvinna som glatt berättar att jag nu har blivit uppgraderad till Business (bokningsklass I) på samtliga legs, va kan man säga än att ingen e gladare än jag. :D
 

palmen

Moderator
Hur funkar dessa upgrade vouchers om jag vill boka en resa längre fram i tiden?
Jag har 2 vouchers kvar och har klarat mina resor för guld för detta intjänandeår. Kan jag boka en resa idag tur och retur för resa under 2016 och applicera mina 2 kvarvarande vouchers som går ut 24/11/2015?

Läser jag texten på vouchern så står de bara att de har ett bäst före datum, inte att resan måste vara innan detta datum.

Expiration date: 24/11/2015
Seat upgrade can be booked by the member, both for personal use or for any third person chosen, only via Aegean Reservations Department (801 11 20000 or +30 210 62 61 000) up to 2 hours prior to the respective flight departure. The member is required to have a valid and paid Economy Class ticket with confirmed reservation when Aegean is the validating carrier (stock number 390). General seat availability does not necessarily imply that a complimentary seat upgrade will be provided. Free, award, charter flights and barter tickets, are not eligible for this offer. Mileage accrual is applicable according to the fare purchased, not the flown. It is clarified that, a) date and time changes are allowed, b) rerouting after ticket issued is not permitted, c) in cases of non-show or cancellation, the coupon cannot be re-used, d) cancellation of seat upgrade is not permitted and e) any difference between the initially purchased ticket and the new, higher class of service in taxes, airport duties, A.I.A. (Athens International Airport) charges, insurance surcharges, as well as any additional charge or fee imposed by any Public Authority, is due by the member (the difference in the charges is payable by the member and are due upon issuing the upgrade award).

Vore perfekt om jag kan dra 3 resor till London via Athen nästa år, då är guldet mer eller mindre intjänat för ytterligare ett år.
 

palmen

Moderator
Jag bokade en ARN-ATH-LHR förra veckan, det fanns bara I-klass på ARN-ATH men inte på ATH-LHR.
Begärde seat upgrade och de la in önskemål om att även få det på ATH-LHR. De ringde idag (kunde dock inte svara) och några minuter senare hade jag fått mail med en ny biljett utställd, det blir business på båda sträckorna trots att det saknades I-klass på en av sträckorna. Tack så mycket Aegean :)

Att kunna flyga till London för 650 kronor i business inklusive alla skatter och avgifter måste ses som bra värde för pengarna.
Om man skulle använda det välkända måttet "kostnad/minut" i business så ser det väldigt bra ut
Flygtid: 3,5h + 4h = 7,5*60 = 450 minuter
Kostnad: 650 kronor
Kostnad per minut flygtid i business: Kostnad/Flygtid = 650 kronor/450 minuter = 1,44 kronor/minut

Finns det något bolag som har en billigare kostnad per minut i business? :)
 
Toppen