Senaste nytt

Aegean Airlines - seat upgrade coupon

charlesswe

Medlem
Flyger CPH-ATH nästa vecka, tillgänglighet finns men tyvärr så kan man inte uppgradera från X klass (A3 Award). Även om jag bokade med A3 miles.
 

NyfikenGrau

Medlem
Vad är detta för skojjigt jag aldrig hört talas om!? Ser de här kupongerna också nu, och diverse andra, bland annat något annat som kallas "gold companion ticket" :eek:
Dags att börja snoka, tack för tipset :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Det står Print vid de här kupongerna när man ser dem på sitt konto, men det är alltså inget jag behöver skriva ut alls, bara ringa in till Aegeans bokning och möjligen säga kupongnumren?
 

palmen

Moderator
Det står Print vid de här kupongerna när man ser dem på sitt konto, men det är alltså inget jag behöver skriva ut alls, bara ringa in till Aegeans bokning och möjligen säga kupongnumren?
Jag nyttjade 2 av dessa kuponger för någon dag sedan. Det finns ett telefonnummer på kupongen, ringde det och knappade mig fram till bokningen. Uppgav mitt bokningsnummer och sa att jag ville uppgradera sträcka X och Y. Agenten kunde se mina 4 kuponger och nyttjade 2 av dom för att uppgradera 2 sträckor. Var riktigt smidigt även fast man behövde ringa.
 

Olle A

Medlem
Fast man har kuponger så är det inte alltid som man blir uppgraderad. Vi är 3 stycken guldkortsinnehavare som reser i juli och när jag ringde så fanns det bara 1 uppgraderingsplats i varje riktning vilket naturligtvis gjorde att vi blir kvar i economy. Nu är ju Aegeans economy inte alls dålig men visst blev vi lite besvikna.
 

NyfikenGrau

Medlem
Sådär, nu kom jag äntligen fram på deras telefonlinje - blev uppgraderade på Beirut-Aten, men inte på Aten-Berlin för det var fullt i business där (intressant detalj, då båda städerna är kända som ekonomiska svarta hål :p).

Så det är bara att ringa numret som @palmen skrev, och som @Olle A skrev kan man inte vara säker på att det går, så nästa gång ska jag vara ute i god tid!
Kan bekräfta att kupongen kan användas för statuslös partner (nåja, A3S). Som jag fattade står vi på standby för upgrade ATH-TXL med de två resterande kupongerna.

Sen vet jag inte hur kul business blir med avgångstid 04:30, men kupongerna verkar ju bara gälla till 24 november så man får ta det som finns :)
 

cantona

Medlem
Hur lång tid tar det att få mailet med bekräftelsen? Hon skulle göra det direkt men nu har det gått 4 timmar. E-mail adressen är rätt.
 

palmen

Moderator
Hur lång tid tar det att få mailet med bekräftelsen? Hon skulle göra det direkt men nu har det gått 4 timmar. E-mail adressen är rätt.
Det var samma visa för mig, kom dagen efter, typ 12h efter att jag ringt. Är nog inget att oroa sig för just nu i alla fall.
 
Toppen