Senaste nytt

Aegean Airlines - seat upgrade coupon

igelkotten

Medlem
Måste säga att Aegean seat upgrade var sjukt smidigt att fixa via telefon.
Från att jag ringde det grekiska numret, tog mig igenom menyvalen, väntade på att de skulle svara och berättade vad jag ville göra och lämnade personlig info om vem jag var så de kunde kontrollera det mot mitt Aegean konto tog det 1 minut och 47 sekunder innan de uppgraderat mina flighter till Business.
Snacka om att ha stenkoll på grejerna när man kom fram till en agent, tror många bolag har ett och annat att lära här om hur man snabbt ska hantera en kund.

Haft precis samma erfarenhet när jag uppgraderat samt gjort awardbokningar
 

E.K

Medlem
Har två frågor på detta och kommer att åka från Köpenhamn denna gången.

Väntelistan: Hamnade också där och fick ett par dagar senare ett meddelande att 3 av 4 flyg blivit uppgraderade.
Frågan är om man fortfarande är kvar på listan för att eventuellt få en sen uppgradering eller var detta vad jag fick och behöver ringa igen senare.

Lounge: Ser på Star Alliance hemsida att Aegean, Brussels och LOT har kontrakterat Aviator Loungen.
Behöver man ha en inbjudan från check in eller är det bara att knalla dit och ta ett varv för intressets skull innan man parkerar i SAS Loungen.
 
När jag försöker boka Köpenhamn-Aten-Berlin får jag följande felmeddelande: "We are not able to confirm your selected flights. Please resubmit your request. (15079 - 421)". Jag ringde guldsupporten och de sa att jag inte kunde boka det som en bokning (tack för informationen, Einstein!), jag var tvungen att boka 2 separata enkelresor, men då blir varje segment €20 dyrare. Jag får fram routingen hos en OTA, men jag vill boka flex-biljetten (inte billigaste biljetten som visas hos OTA:n) så jag kan använda min upgrade-voucher och tjäna mer miles. Vet någon vad jag skall ta mig till?
 
När jag försöker boka Köpenhamn-Aten-Berlin får jag följande felmeddelande: "We are not able to confirm your selected flights. Please resubmit your request. (15079 - 421)". Jag ringde guldsupporten och de sa att jag inte kunde boka det som en bokning (tack för informationen, Einstein!), jag var tvungen att boka 2 separata enkelresor, men då blir varje segment €20 dyrare. Jag får fram routingen hos en OTA, men jag vill boka flex-biljetten (inte billigaste biljetten som visas hos OTA:n) så jag kan använda min upgrade-voucher och tjäna mer miles. Vet någon vad jag skall ta mig till?
Har du provat att boka det som en "multi-city" bokning på Aegeans hemsida? Den brukar kunna få ihop rottings som annars inte blir omöjliga.
 
Har du provat att boka det som en "multi-city" bokning på Aegeans hemsida? Den brukar kunna få ihop rottings som annars inte blir omöjliga.
Ja, det var exakt det jag gjorde, att söka som en enkelresa gick inte alls. Jag såg att det gick att boka hos Expedia, men då blev det lite dyrare. Jag har inte bestämt än om jag ska förnya guldkortet eller ej, så jag lät bli att boka.
 
Toppen