Aegean Airlines - seat upgrade coupon

Diskussion i 'Star Alliance' startad av MartinH, 6 Maj 2015.

1. MartinH

MartinH Medlem

Det har redan diskuterats lite i andra trådar om detta, men jag passar på och startar en ny tråd.
    Jag bokade en resa till Heraklion med Aegean, ARN-ATH-HER-ATH-WAW, mest för att testa och få användning av deras "complimentary seat upgrade coupons" som man får som A3 gold.
    Det var mycket smidigt att använda kupongerna. Jag ringde in, gav mina bokningsreferenser, inom 1 minut hade agenten hittat lediga platser (i bokningsklass I) och ändrat mina bokningar. Jag behövde inte ge henne mina kupongnummer, dom hittade hon själv på min profil. Jag trodde att det skulle gå åt en kupong per leg, men det visade sig att det var en kupong per väg istället, så nu har jag två kuponger kvar. Jag får väl okynnesboka en resa till! :)
    Som sagt blir det bokningsklass I (business award) så det blir nog meckigt med poäng till andra FFP, men med A3 så skall man få enligt ursprunglig klass i alla fall.

med, Dreamliner787, NyfikenGrau och 6 andra gillar detta.
  2. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag uppgraderade gick det åt 1 kupong per leg, inte per väg.

3. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad hade du för bokningsklass? Räcker det med den billigaste biljetten (GoLight)?

4. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade bokningsklass P och med tanke på att Köpenhamn->Aten->Larnaca->Aten->Frankfurt kostade 1200 SEK totalt så var det nog deras billigaste och sämsta biljetter.

5. MartinH

MartinH Medlem

Alla biljetter skall gå att uppgradera, dock inte X (eco award). Jag hade U och T.

Last edited: 6 Maj 2015
    GOTATH gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul med en liten rapport om hur man faktiskt kan använda förmånerna som A3 Gold ger...

7. Jag är gammal Aegean Miles&Bonus Gold medlem som fick statusmatch från bmi Diamond Club Gold.
    Jag har aldrig sett något fysiska Upgrade coupons, får man de varje år?

8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man får inte fysiska kuponger, de syns bara när man loggar in på Miles & Bonus och de har någon slags kod.

Dr. Miles gillar detta.
  9. Christian R

Christian R DYKWIA

De kom sammen med M&B 2.0 og er af hvad man nok vil kalde e-vouchers.

Dr. Miles gillar detta.
  10. OK, nu har jag hittat dem under mitt konto. Det ser ut som mina 4 upgrade vouchers gäller fram till 2015-NOV-24.

Anders Nilsson och Christian R gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!