Senaste nytt

Aegean Airlines köper Olympic Airlines

Nu är det klart, samtliga myndigheter godkänner nu att A3 köper det tidigare statligt ägda Olympic airlines (OA). I o m detta kontrollerar det gemensamma bolaget 90% utav Greklands inrikestrafik. Bolagen kommer dock att operera under skilda namn, fast med en gemensam ägare och ledningsstab.

Undra vad detta kan få får eventuella fördelar eller konsekvenser för oss medlemmar i M&B?

Flygtorget » Flygnyheter » Notiser » Två flygbolag blir ett i Grekland
 

Palazzi

Medlem
Nu är det klart, samtliga myndigheter godkänner nu att A3 köper det tidigare statligt ägda Olympic airlines (OA). I o m detta kontrollerar det gemensamma bolaget 90% utav Greklands inrikestrafik. Bolagen kommer dock att operera under skilda namn, fast med en gemensam ägare och ledningsstab.

Undra vad detta kan få får eventuella fördelar eller konsekvenser för oss medlemmar i M&B?

Flygtorget » Flygnyheter » Notiser » Två flygbolag blir ett i Grekland

Man kan ju hoppas på möjligheten att tjäna in statusmiles på Olympic... De brukar ha väldigt bra priser i Businessclass
 
Frågan är om de kommer integrera MB med Travelair Club som är OA bonusprogram. Jag ser stora fördelar med A3´s bonusprogram...t ex. *A G status i flera år osv. Men, att lösa in poäng till resor är inte deras starkaste sida. T ex. när jag skulle boka en bonusbiljett med LH till Berlin var det dyrare att lösa in A3 poäng än vad det skulle vara om jag köpte biljetten själv. På OA´s bonusprogram dock kan man lösa in miles till Hhonors vilket jag tycker är riktigt bra. A3 å sin sida sammarbetar bara med grekiska hotellkedjor.
 

Jonas C

Medlem
Enligt villkoren för M&B så står det att programmet kommer att upphöra i händelse av konkurs eller fusion med annat bolag. Så det återstår med andra ord att se om detta fullföljs eller inte. För min del hoppas jag bara att de inte avbokar de bonusresor som är utställda med A3 poäng.
 

dino_81

Medlem
Enligt villkoren för M&B så står det att programmet kommer att upphöra i händelse av konkurs eller fusion med annat bolag. Så det återstår med andra ord att se om detta fullföljs eller inte. För min del hoppas jag bara att de inte avbokar de bonusresor som är utställda med A3 poäng.

Nu hänger jag inte med? Varken fusion (med Olympic) eller konkurs är väl aktuellt?
 

FFS

Medlem
Enligt villkoren för M&B så står det att programmet kommer att upphöra i händelse av konkurs eller fusion med annat bolag. Så det återstår med andra ord att se om detta fullföljs eller inte. För min del hoppas jag bara att de inte avbokar de bonusresor som är utställda med A3 poäng.

Det känns som ett sätt att friskriva sig. Om de går i konkurs kan jag förstå att man skrotar bonusprogrammet, men vid fusion är väl det vanliga att slussa över medlemmar till något annat program?

Men varken konkurs eller fusion har jag hört några rykten om...
 

agehall

Medlem
Det är väl helt normalt att skriva sådär. Om de skulle bli uppköpta skulle ju med största sannolikhet M&B läggas ner och medlemmarna flyttas till köparens program. Alt slås de bara ihop och bildar något nytt.
 
Toppen