Senaste nytt

Adventskonsert Blå Hallen Stockholm 26 november 2016

ahh

Medlem
Är på plats med. Amex bjöd på glögg och pepparkakor.

ad4bb55fa52442cb2fa76bf64eff471f.jpg
Fin konsert var det och blev fångad på bild av dig å allt. ;)
 

AnnaUM

Medlem
Super trevligt förutom alla barn som skrek och sprang runt. Jag skrev till SAS om detta och blev uppringd med ursäkt, medhållande och löfte om åldersgräns inför nästa år. De gav till och med tillbaka poängen jag använt (trots att detta egentligen inte spelade någon roll för mig). Mycket nöjd med SAS bemötande.
 

Börnen

Medlem
Intressant att SAS ringer upp, det är inte speciellt vanligt.
Även jag hörde lite stoj från bakre delen av lokalen men kan konstatera att de barn som satt på rad 1 och 2 (inklusive barn till chefer på SAS) skötte sig exemplariskt. Jag är för att alla ska få dela upplevelsen. Vår sexåring har flugit in guld, uppskattar musik och hade stor behållning av konserten. Det viktiga är att de som av olika anledningar stör (spring i benen, hostattacker, högljudda nysningar, prassel med godispåsar) förstår att man bör lämna lokalen. Barn måste naturligtvis få hjälp att inse det av ansvarsfulla föräldrar.

Ska bli intressant att se vilken åldersgräns som införs. 3 år?, 7, 18, 25, 50?
 

AnnaUM

Medlem
Ska bli intressant att se vilken åldersgräns som införs. 3 år?, 7, 18, 25, 50?

Det fanns absolut massa barn där som uppförde sig bra så jag förstår din motsättning mot en åldersgräns allmänt. Håller helt med om att det är oansvarsfulla föräldrar som är problemet. Jag satt ganska långt fram men ytterst, nära utgången. Där tyckte en del föräldrar att det var rimligt att låta barnen springa fram och tillbaka på stengolvet, en del medan de skrek/pratade vilket var mindre trevligt. Jag tänker att en 2 åring nog inte har så stor behållning av konserten medan en sexåring absolut kan ha det, så kanske tre år? Eller kanske bara en striktare policy kring att i samband med biljettsläpp säga att föräldrar med barn som inte klarar att sitta still relativt tyst under konserten kommer ombes att gå.
 
Toppen