Senaste nytt

Advance rate - hur länge innan

adhoc76

Medlem
Har haft en flexibel bokning sedan två månader och nu är det mindre än en månad kvar tills det är dags att resa. "Advance purchase" är ca 2000 SEK billigare och nu när resplanerna är beslutade så blir man ju lite sugen på att spara dessa 2000 SEK och komma billigare undan. Är det någon som har någon erfarenhet hur länge innan en bokning anses vara "in advance" så att den raten gäller?
 

agehall

Medlem
I praktiken brukar det innebära förskottsbetalning och inte att man måste köpa X dagar före, men dubbelkolla reglerna för just den rate:n så att det inte finns faktiska tidsbegränsningar.
 

fcx

Medlem
Det finns ju dock inga garantier om att den raten finns kvar i framtiden, eller att priset går upp. Rimligtvis så försvinner advance purchase när hotellet börjar bli fullbokat.

Om det bara är en månad kvar så skulle jag säga att det är osannolikt att priset går ned jämfört med idag.
 

adhoc76

Medlem
Om det bara är en månad kvar så skulle jag säga att det är osannolikt att priset går ned jämfört med idag.

Ja jag har samma uppfattning. Det är fråga om högsäsong och någon kampanj med Hilton till USA har inte kommit nu under cyberweek så jag tänkte jag skulle slå till och boka av flexibla bokningarna och låsa prepaid nu som är klart billigare.
 

fcx

Medlem
Ja jag har samma uppfattning. Det är fråga om högsäsong och någon kampanj med Hilton till USA har inte kommit nu under cyberweek så jag tänkte jag skulle slå till och boka av flexibla bokningarna och låsa prepaid nu som är klart billigare.

Varför vänta tills nu??

Det är ju just det här som man har dubbla poäng-kampanjerna på Mastercard till...
 

adhoc76

Medlem
Varför vänta tills nu??

Två skäl:

1. Har just skaffat Amex Platinum och bytt till "nya" SAS Amex Elite och behöver spend på Platinum (20000kr på tre månader)
2. Jag ville inte köra detta i början av nov för det fall det skulle råka komma en Hilton-kampanj
 
Toppen