Senaste nytt

Accor säljer Motel 6 i Nordamerika

Senator

Moderator
Som f.d. student i USA var Motel 6 allt man hade råd med på resorna. I Colorado gick det att få rum till $29.95 per natt, och det var rätt ok om man var 4 personer som skulle dela.

Intressant hur Private Equity (PE) är intresserat av branschen. I Norden ägs jo Scandic av EQT
Accor to sell Motel 6 for US$1.9 billion - Business Traveller

Super 8 och Motel 6 finns det många av runt i USAs Interstate Highway System och är helt ok för en natts sömn på bilresan genom USA
 

Gnopps

Medlem
Motel 6 har aldrig varit helt integrerade i Accors system enligt min mening, så helt ok om de försvinner. Accor håller dessutom på att expandera med sina bättre märken i USA, om än inte alls i lika stor skala som antalet hotell som nu försvinner.
 

Moco

Medlem
Accor avyttrade ju för några år sedan även hotell/motellkedjan Red Roof Inn för att satsa på Motel 6. Har utnyttjat Motel 6 relativt ofta på vägen och upplever att de erbjudit förhållandevis prisvärda alternativ. Personalen var på många ställen dock föga imponerade över att vara under franskt ägarskap och vittnade om en hel del försämringar. Nu kanske stämningen blir bättre igen? :p
 
Lite tråkigt då jag tänkte följa lite av bjornstroms spår och göra en road trip under sommaren.
Och eftersom jag har skaffat mig LeClub Platinum hoppades jag på något extra hos Motel 6. Nu blir det kanske Motel 6 ändå men blandat med andra.
 
Toppen